30 Haziran 2011 Perşembe

Cam Güzelleri








Cam Güzeli,bir saksı çiçeğinin adıdır değil mi?

Hani çocukluk sokaklarımızda,akşam serinliğine sarkan neşemize

pencere kenarlarından tanıklık ederlerdi.

Hani annelerimiz genç ve henüz kedersizken şevkatinden onlarda nasiplenirdi ya...

Neyse :(

Fotoğraflar başka zamanın, başka anlamda cam güzellerini gösteriyor zaten.

28 Haziran 2011 Salı

Bu güzel kandil gününde;

İbadetleriniz makbul,dualarınız kabul olsun dostlar.

26 Haziran 2011 Pazar

Direnişin Fotoğrafçısı

Yine Çankaya Belediyesi ÇSM den bir fotoğraf sergisi.

Dün serginin son günüydü ve gidemezsem üzülürdüm doğrusu.

İyi ki kaçırmamışım,bu yıl en beğendiklerimden biri,belki birincisiydi çünkü.

Ali Öz 90 gün boyunca Tekel İşçilerinin Ankara daki direnişinde

gece gündüz onlarla birlikte olmuş bir gazeteci aynı zamanda.

Dün sergisinde tanıştım kendisiyle.Sadece onunla mı?

Yakın arkadaşı Greenpeace in sembolü olmuş sevgili Perihan Hanımla da.

Her ikisi de yaşsız insanlardan.Nasıl bir bilgi birikimi taşıyorlar küçücük bedenlerinde.

Nasıl bir sadelik ve sevecenlik...?

Şaşırırsınız.




Bu karede bir polis,bir çocuk,bir de ben varım.

25 Haziran 2011 Cumartesi

Bekledik



Bugün genç beyinlerini türlü bilgiyle tıkabasa doldurduğumuz

çocuklarımızı kapılarda bekledik yine.

Hayırlısı için dualar ettik hiç birini ayırmadan.

Can yoldaşın koparıp getirdiği çiçeğin renklerini,güzelliğini,mis kokusunu veren

dualarımıza da icabet eder kuşkusuz.

24 Haziran 2011 Cuma

Karamanlı Köyüne


bizden de kitap,dergi,kırtasiye yardımı isteyen İlhan Öğretmen vardı ya.

Ben bu kitapların yanına kırtasiye malzemesi ekleyip göndereceğim kendisine bugün kısmetse.

Sizin evinizde de var mı gönderdiğinizde başkalarını sevindirirken içinizi hafifletecek kitaplar?
Varsa adres Bilgeveannesinde.

23 Haziran 2011 Perşembe

Biblo Rafında Küçük Kadınlar



Banuca'nın akıllara zarar güzellikte bir biblo rafı var biliyorsunuz.

Benimki de bu.

Çok eski ama...30Yıldan fazladır benimle birlikte.

Şehirden şehire,o duvardan bu duvara gezindi durdu.

Bakmayın fotoğrafa siz,şimdilerde fillerimi barındırıyor.

Bebeklerimin hepsini küçüğüm,gerçekten küçük olduğu yıllarda almıştı.

Şapkalı,çiftçi kılıklı olan benmişim.

Bordo kadife elbiseli Suziş,sarılı Yoncacık-incecik.

Mavilisi ise Ümit.

(Onlar bilir nedenlerini,birgün ben de anlatırım belki :))

Böyle anlatmaya devam ettikçe,ona da gelir sıra zaten)

:(

Yanıbaşında oturuyorsunuz,kulağınızda rüzgarda uçuşan tül gibi bir ses;

''Zaman Geçiyor''

21 Haziran 2011 Salı

Deniz Köpüğünden Dikiş Yüksüğü

Eskişehir'e kadar gider de,onu arayıp bulmazmıyım hiç?

Lüle Taşından dikiş yüksüğü.

Bir şeyler biriktirmenin en güzel yanı,

ilk kez gittiğiniz yerlerde ne almak istediğinizi,ne aradığını biliyor olmanız.

Ben de hemen bulamadım bu küçücük şeyi.

Bir kaç dükkan dolaşmam,çokca raf taramam gerekti.

Sonunda Atlı Han da karşımda dizildiklerini gördüm.

Geçen yıllarla renginin de değiştiğini görürmüyüm bilmem ama şimdilik

karbeyaz haliyle bana dostlarla geçirilmiş güzel bir günü hatırlatıyor.

20 Haziran 2011 Pazartesi

Kuğulu da Kavaklıderem Bahar Şenliği




Kuğulu da Seymenler.ŞuŞu ,Leylak Dalı,benim kuşüzümüm Bilge ile.

19 Haziran 2011 Pazar

19/06/2011

Dün olduğu gibi bugün de seni çok özlüyorum.

18 Haziran 2011 Cumartesi

17 Haziran 2011 Cuma

İşte Öyle Bir Şey

Tunalı D&R da dün anıların limonata sesi vardı.
Erol Evgin.
Yine çok samimi,çok güleç,çok beyefendi.
Kahvem,kitabım, kısacık sohbet.
Yağmurlu bir yaz gününe yakıştı,iyi oldu.

16 Haziran 2011 Perşembe

Rüya Gibi

Cumhuriyet Kadınları Giysileri Sergisinden.

Telleri ile saklanan bu ipek gelinlik diğerlerine göre yeni :)

1950 Yılından.
Ne hoş bir hanıma aitmiş..
Harika bir işçiliği var somon nişan elbisesinin.
Elbisenin kumaşından şeritler oluşturulup o şeritlerle desen çalışılmış.

Bir adı vardır mutlaka bu işin ama ben bilmiyorum .
Yıl 1925,gelinlik sıradışı.Kolsuz ve etek boyu kısa.
Bugün giymek ciddi cesaret ister .Neredeyse 100 yıllık bu gelinliğin detaylarında incili iğe oyaları
ve üzerinde sandık lekeleri var.



Kadife sabahlık.
İnsana hayal kurduran bir duruşu var.

Nasıl bir hanıma aitti acaba?

Uzun kumral saçlı,sedef tenli,inci küpeli,selvi boylu...Belki?



1927 de okuma azmi.

2011 TBMM de kadın vekil oranı % 14

Dünya sıralasında 82.yiz .

Birinci ise Ruanda.%56,3 :)


Değerlerimize sahip çıkarken bir küçük hatırlatma olsun bu.

Ben yazıya tülle,kumaşla devam edeyim iyisi mi?

Tam da bizden istendiği gibi .








15 Haziran 2011 Çarşamba

Eskişehir



Kurşunlu Külliyesi

1525 Yılında camii,zaviye,medrese olarak yaptırılmış.

Sergi Salonu

Nikah Salonu.

Çok beğendim burayı,bilinenlerden çok farklı değil mi?


Mevlevi Dergahı

Çilehanelerin her biri minik bir dükkan şimdi.











Atlı Han

1850 Yılında Takettin Bey tarafından inşa ettirilmiş.

Med Helvası...Bu tadı tatmalısınız. Porsuk Üzerinde yol alan tekneler bu kademeli havuz geçişlerini kullanıyor.


Kapaklar kapanıp su seviyesi ayarlanınca yola devam :)

Tıpkı Amsterdam,Panama kanal geçişleri gibi.





Kent Park son durak.


Porsuk üzeri plaj.

Müthiş bir akıl,takdir edilesi bir azim Sayın Büyükerşen'inki.

Büyük düşünen,bir büyük adam.


Midilliler çocukları gezdiriyor olsa da aklım kalmadı desem yalan :( İçinde renk renk balıkları ile gölet.
Karşısında otogar,güneşi batırırken bizimde gezimiz bitti.


Fotoğrafların çoğunu kendime sakladım.

Sıcacık çiğ börekleri,Kara Kedi Bozacısının ekşisiz bozasını,karadut dondurmasını

sırf sizi düşündüğümden yayımlamıyorum :))

Olur olmaz zamanda yollara düşmeyesiniz diye yani.

Şaka bir yana bir güne bunca güzelliği sığdırmamız Eskişehirli Nazan'ım sayesinde gerçekleşti.

Bu güzel kenti bize anılarını katarak,bize nadide bir mücevher gibi sevgiyle sundu.

Teşekkür ederim güzel Eskişehir in,güzel insanı.

Ha,unutmadan size gezdirecek birileri yoksa sakın telaşlanmayın.

Ben hazırım.Çantamı kaptım mı yollarda olmaya alışkınım nasılsa.

E,öğrendim de nerelere gidilir,ne yenir,ne alınır..

Daha ne olsun?