2 Eylül 2010 Perşembe

Bir Kadın Gittiğinde

Kadınlar gittiklerinde arkalarında daha büyük boşluklar bırakırlar.
Onlar bir gün çekip gittiklerinde,peşlerinden 'yetim-öksüz 'kalan çok olur.

Mutfaktaki dolap,perdeler,kavanozun içindeki eski düğmeler,özenle saklanmış küçülmüş giysiler,dolap diplerindeki kurdeleler...


Sabah karanlığında mutfaktan gelen tıkırtılar susar,yetim kalmıştır tabaklar.
Hep suyu unutulur saksıların.

Sık sık boynunu büker 'sarıkız'.

O teki kalmış eski bardağın anlamını bilen olmaz,değerini kimse anlayamaz krom hac tasının.

Balkon artık sessizdir,koridor kimsesiz.

Bir kadın gittiğinde...
Bir kadın gittiğinde ne çok kişi gider aslında;Bir ağır işçi,bir bakıcı,bir temizlikçi,bir bahçıvan,bir muhasebeci...

Bir anne gider.

Bir dost...

Bir arkadaş...

Bir sevgili...

Ne çok kişi yok olur bir kadın gittiğinde.

Hep böyle olur;bir kadın gittiğinde;övgüler,uyarılar,yakınmalar,dualar yetim kalır.

Kapı eşiğindeki 'Dikkat et...'duyulmaz olur,annesi gitmiştir 'geç kalma'nın.

Kadınlar,arkalarında büyük boşluklar bırakarak giderler.

Bir kadın gittiğinde pek çok kişi gitmiştir aslında.

Ve bir kadın gittiğinde pek çok 'yetim' bırakmıştır arkasında


Bekir Coşkun


Sonbaharın ilk günü bir 'çocuk kadın' usulca çıkıp gitti hayatımdan.
Hep gülümseyen yüzü,merhameti,yumuşacık sesi kaldı aklımda.

12 yorum:

  1. Ablacım çok güzel bir yazıyı paylaştığın için teşekkür ederim. Bu arada "çocuk kadın" kim? Anneciğin mi... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel, çok severim.
    Üzüldüm!!!

    YanıtlaSil
  3. Ben de çok üzgünüm kedicik.

    Yok,Sibel'ciğim,hayatımızın her dönemine tanıklık etmiş bir yakınımız.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Tülinim, hayatımızdan istemeden ayrılanlar, geride sonsuz bir özlem bırakıyorsa ve böylesine sevgiyle anılıyorsa, ben "darısı başıma"derim.

    YanıtlaSil
  5. Gecinden versin ama Banu :(

    YanıtlaSil
  6. Üzüldüm ablacığım :( Yazı muhteşem okurken ürperdim. Kadın; hayatın ta kendisi.

    YanıtlaSil
  7. Evet canım.
    Çekmece diplerindeki kurdeleler satırı ağlatmıştı beni ilk okuduğumda.

    YanıtlaSil
  8. öncelikle başınız sağ olsun,size sabırlar diliyorum... Bekir Coşkun ne güzel anlatmış dimi kadınların hayatımızdaki yerini... Bilgisayarımda bi örneği,ajandamın arasında gazeteden kesilmiş bi nüshasını saklıyorum bu yazının:) Beni derinden etkiliyo her okuyuşumda annemin kıymetini anlıyorum...

    YanıtlaSil
  9. Dostlar sağolsun hayatgüzel.
    Anneniz kıymet bilen evlada sahib olduğu için çok şanslı.

    YanıtlaSil
  10. Ne kadar güzel ifade etmiş Bekir Coşkun kadınları ve geride bıraktıklarını bu yazı bende de kayıtlı arasıra açar okurum başka sevdiğim yazılar gibi
    Başınız sağolsun gerde kalanlara uzun ömürler versin rabbim
    sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Sevgiler Nestug.
    Sizler sağolun.

    YanıtlaSil
  12. Tülin kusura bakma lütfen ben bütün blogunu gezip stencil kalıbı arıyorum. Liste deyince bende yayınladıklarının listesinde zannettim, bir de deseni nasılmış gidip bir bakayım diyorum, uça uça geldim nerdeyse meraktan!!!

    YanıtlaSil