29 Şubat 2012 Çarşamba

Şiire Tutunmak













Şiire Tutunmak

Yok başka hiçbir umarın
En granit kayanın en ortasında
Balta girmemiş karanlıklarında kıpırtısız
Ya ölmektir kurtuluşun
Ya da şiire tutunmak

                                                         O en gergin tele şöyle bir dokun
Son tınıyla tel kopsun
Ayak sesleri duyulsun ölümün
Her yanin her yönün çıkmaz
Nereye baksan yok
Hiç bile her şey sayılır o bulundugun yerde
Kurtarırsa kurtarir ancak
Yine şiire tutunmak.

                                                             Aziz Nesin


Bir şiirle yıllar sonra bana bu defterin sayfalarını açtıran Nilgün...Teşekkür ederim.


20 yorum:

  1. OOOOOOO derinleştik mi ne???

    YanıtlaSil
  2. Arada bir derinleşmek iyi oluyor böyle, ne hoş bir nostalji, bu şiirleri yazdığın günler, yazdıran nedenler... ben de bazen okurum o sararmış tozlu defterlerimi,genel de de "vay be yaşlanmışım" diyerek kapatırım :) Sevgiyle Neş'eyle yaşlanmak dileğiyle, sevgiler
    AYŞENUR

    YanıtlaSil
  3. Evet evet gerçekten derinleşmişiz galiba ama benim sultanım her zaman derinlerde ki hemde çok ince düşüncelidir

    YanıtlaSil
  4. Biz gazetelerin şiir köşeleri olduğu,o şiirlerin babalar tarafından annelere okunduğu dönemlerin çocuklarıyız Ayşenur.

    YanıtlaSil
  5. Dilek ,
    geçen hafta sonu mavi kaplı diğer defterimden okuduklarınız mı yazdırdı bu satırları canım ;)

    YanıtlaSil
  6. ne demek ne demek teşekkürü ben ederimmm!!!!!!!! bayılırım eski defterlere eskilere ait günlüklere güncelere.. şiiirrrrr defterlerineeeeeeeeeeeeeeeee bu güzelliği bizimle paylaşmana bir katkım olduysa ne mutlu bana!!!!!

    YanıtlaSil
  7. ayrıca o yazıların güzelliğine de maşaallahhh! hayran kaldım

    YanıtlaSil
  8. Teşekkür ederim Nilgün.
    Elbette senin yüzünden yıllar sonra yeni bir şiir yazıldı eski deftere.

    Yazım teknik resim dersinden hediye bu arada.

    YanıtlaSil
  9. harika, eski defterler, mükemmel birşey bu Tülin Hanım :)

    YanıtlaSil
  10. Şiir yaptırıyor bunu Maya.
    Birden aralayıveriyorsunuz giz dünyanızın kapılarından birini.

    Dahası var.
    Defterler,aralarında kurutulmuş çiçekler ve elbette şiirler.
    Bakalım,birgün.. sıralarını bekliyorlar şimdilik.

    YanıtlaSil
  11. Şiiri çook severim özellikle biri okusun ben dinleyeyim:))

    YanıtlaSil
  12. Ben de okumayı severim Elif,güzel de okurum :)

    YanıtlaSil
  13. işte şimdi daha bi sevdim seni cankız :))
    biliyor musun benim de iki tane basılmış şiir kitabım var :)
    sevgiyle kal, sanatla kal, şiirle kal :)

    YanıtlaSil
  14. ben hem sana hem Nilgüne teşekkür edeyim ozaman :) ben okumaktan çok dinlemeye bayılırım. biri hakkını vererek okuduğunda eğer sağ sa şairin kendisinden dinlemeyi daha bir severim o zaman şiirler sular seller gibi akıyor anlamı daha bir yükseliyor.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Ne güzel ki, saklamışsın eski defterlerini... Açtıkça her sayfada anılarına dalabiliyorsun...
    Ben de hiçbiri kalmadı maalesef,her mısrası bana ait olan şiir defterlerim-şiir kitaplarım, hatıra defterlerim, anket defterlerim ... bir anlık öfkeyle sobada yandılar :(

    YanıtlaSil
  16. Figen,beni şaşırtmaya devam etmektesin :)
    Şiir çok zor bir sanat bana göre.
    Ben kitapların olduğuna değil,daha önce bunu bilmediğime şaşıyorum bu arada.

    Sevgiler örgüçantam.
    Ben de özellikle bazı sanatçılardan dinlemeye bayılırım.
    Rahmetli Sadri Alışık bir şiir okur örneğin...Alır ,götürür.

    YanıtlaSil
  17. Üzüldüm Banu,bende de kayıplar var bu anlamda ama çoğu duruyor.

    YanıtlaSil
  18. Actually no matter if someone doesn't know afterward its up to other people that they will help, so here it happens.

    My web-site; Bauchmuskelübungen

    YanıtlaSil