27 Mart 2012 Salı

ÇSM de Geçen Hafta ve Sunay Akın


 Metro Sanat Galerisinde 18 Mart Çanakkale Zaferi dolayısı ile anlamlı bir sergi vardı.
Büyük Şehir Belediyesinin aynı zamanda bilgilendiren bu çalışmalarını takdirle karşılamamak mümkün değil.


 ÇSM de Aşık Veysel sanatçı Zeki Dinlenmiş'in tablolar ve bir dinleti ile anılmıştı.

 Sona ermeden önce mutlaka görmek istediğim bir başka sergi 
Birleşmiş Ressamlar ve Heykeltraşlar Derneğinin büyük sergisi idi.
Mutlaka gezilmeli dedirten çalışmalarla dolu idi galeriler.









 Ve,Sunay Akın.
Yine güldüren,düşündüren bir öğretmen.
Kalabalık salona sandalye taşıyan,oyunun orta yerinde öksüren izleyicisine su  getiren,son derece samimi ve saygılı hali ile seyircisine iki saat den fazla bir hipnoz yaşattı.


( O ne la?)

Savaşta köşkünü hastane olarak kullandıran bir Paşa yı anlatırken  ''Var mı böyle insanlar?'' diye sorunca.
Ben de ''Bu da birşey mi?Ben köşkünü Oyuncak Müzesi yapanı tanıyorum.''  Dedim  : ))
Yalan mı ama?
Ünlü bir porselen bebek üreticisi bir zamanlar Mona Lisa nın bebeğini yapmış .
''  Madem Mona Lisa dünyada bir tane,oyuncağı da öyle olmalı ''  Demiş fabrikanın sahibi.
Sadece bir adet üretmiş bu güzel bebeği.
Bilin bakalım bu kıymetli  eser şimdi nerede ;=)



 Yıllar önce aynı salonda izlemiştim,yine sohbet etmiştik oyun sonrası.
Bu defa kitap satışı,imza yoktu .
O da benim ajandama yazdı.
Hem konuştu,hem çizdi...Şimdi ajandamın Nazım Hikmet'e ayrılan sayfasında
 O nun elinden bir İstanbul silueti var.



Gökyüzünde güneşi,martıları ile...






18 yorum:

  1. Sunay Akın'ı çok severim. Ve ne kadar doğru söylemişsin, köşkünü oyuncak müzesine çevirecek kadar sıradışı ve süper bir kişilik...
    sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  2. Sen de sevgiyle kal Okuyan.

    YanıtlaSil
  3. Hımm ben Sunay Akının paylaştığı hikayeleri de dinledim sendeeeeen. Öptüm seni.

    YanıtlaSil
  4. Sadece o kadar mı?Seyretmelisin bence.

    YanıtlaSil
  5. Sunay Akın'ın konuşmalarına bayılırım.Ne kadar şanslısın arkadaşım, Köşkünü oyuncak müzesine çevirdiğini bilmiyordum doğrusu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapları da güzeldir ama ben şiirlerini daha çok severim.
      Sahnesi ile harikadır canım.

      Sil
  6. Birleşmiş ressamlar ve heykeltraşların sergisi bitti mi? umarım bitmemiştir. Nerede peki görmeyi çok isterdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok bitmedi Evren.Kennedy caddesinin Bakanlıklar çıkışında Çankaya Belediyesi nin Çağdaş Sanatlar Merkezi var ya...İşte orada canım.

      Sil
  7. İş - ev arasında gidip gelirken neler kaçırıyoruz hayatta....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim duyargalar hep sinyal arayışında oluyor nedense Ayşegül :)

      Sil
  8. ÇOk değerli bir adamdır kendisi :)

    YanıtlaSil
  9. ne keyifle okudum yazınızı. sonlar doğruda gözlerim büyüdü. oyuncak müzesini sayısız defa gezdim, çok keyifli bir yer.

    YanıtlaSil
  10. Ben de sergiyi gezersen seni ve Nathalie yi düşündüm Zeynep :)

    YanıtlaSil
  11. ahh okurke imrendim..sunay akını çok severim..

    YanıtlaSil
  12. Gelseydin keşke Dolunay,çok güzeldi.

    YanıtlaSil
  13. Ne kadar şanslısınız Ankara gibi büyük bir şehirde yaşamakla. Yakalayabildiğini yakalıyorsunuz. Ya biz Üniverditeye Devlet Tiyatrosu açılmasa tiyatro seyredeceğimiz yoktu. Senelerdir bir tiyatro gelmiyor buralara. İmza günleri yapılmaya başladı biraz Forum Çamlık'ta o kadar. İnanın İstanbul'da ve Ankara'da yaşayanları kıskanırım ben tarih-sosyal-kültürel yanları bakımından.
    ozlemkan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sosyal hayatı olmasa büyük şehirlerde nasıl yaşanır ki?Denge böyle kuruluyor galiba.Büyük şehir yoruyor,eziyor,üzüyor.Sonra da,hadi gel biraz eğlen şimdi. Diyor :) Bir vefa borcu gibi.

      Sil