24 Mart 2012 Cumartesi

Etimesgut Huzur Evi ne Sevginizi Götürdük

 Şimdi Mutlu Etme Zamanı dedik,
güneşli bir Ankara gününde çaldık kapılarını.
Etimesgut Belediyesine bağlı huzur evi  sevimli,aydınlık yüzü ile karşıladı bizi.


 Önce Emine Teyzenin elini öptük.
Çoktan beridir görmediği ahbaplarıydık sanki Dilek,Elif,ben ve Nazan.
Nilgün Hanım tek tek gezdirdi bize birer hayat saklanan odaları.

Şükran Hanım kendisine her şeyi unutturan bir kötü hastalıkla mücadele ediyor.
Adımı soruyor,yine soruyor hep aynı tebessümle.

 Albayın eşi her akşam yemeğe inerken değiştiriyor günlük giysisini.
Rujunu sürmeden çıkmıyor odasından.
Bu akşam da dore bir çanta takmıştı koluna,biz gördük.
Göğsünde bir antika broş..

 Kiminin omuzlarına pembe bir şal sarındı çoktan unutulan pembe hayallere inat ,
kiminin dizlerine sıcacık bir örtü.

 Görür görmez kapıda ayakta karşıladı bizi.
Saygılı,nedensiz mahcup hali ile.
Titreyen elleri ile tutarken elimi,hasta oda arkadaşına da baktığı söyledi bu zarif hanım.



 Her biri çekinerek kabul etti hediyelerimizi.
Misafirliğe eli boş gidilmez ,biz misafirliğe geldik size.Dedi Dilek.
Sonrasında her odada tekrarladık bunu.
İşimizi öyle kolaylaştırdı ki bu iki cümle.


 Bazen bir fotoğraf ağlattı bizi,bazen bir hüzünlü bakış.


 Umreye gitmiş Osman amcayı da unutmadık.
Geldiğinde yatağının üzerinde bulacak hediyesini.
Gülecek belki de Kabeyi  gören gözlerinin içi.

 Koridor boyunca odalar,odanın birinde bir duvar,üzerinde bin anı.
Uzak,yakın.

 Özel basım 5 kuruş 1938 tarihli.Sahibi Köy Enstitülerinden mezun bir beyefendi.
Çok para teklif etmişler,tam 50 bin lira diyor,satmamış.
Yeleğinin iç cebinde taşıyor kutsal bir emanet gibi.
Atatürk'ün frağını giydiğini anlatıyor Çankaya da bir davette.
Nasıl güzel anlatıyor o gece onu dansa kaldıran hanımın ayağına basışını.
Zor ayrıldık yanından.

Köstekli saat şimdi duvarda.
Üstelik başka bir vakitte takılıp kalmış.
Ne gam..Zamanla işleri yok ki artık.

 Ne zahmet ettiniz.Benim sizlere hediye vermem gerek .
Diyor.İçten,samimi.

 Bu güzel çift, yol arkadaşlığına bu çatının altında devam etme kararı almışlar.
Memnunuz diyorlar,yine gelin.
Bugün en çok duyduğumuz cümleydi bu;
Yine gelin.
Sizin gelişiniz bize hediye.

Yılların ağırlığı ile yorgun bedenler dinlenmede artık.
Gençlikse uzak bir diyar sanki.Bir zamanlar gezilip,görülmüş.

 Okey masasında bulduk Güney Hanım ve arkadaşlarını.
Kim taş çalıyor bakalım ? Dedim.
Hemen gösterdi yanındakini kasketli beyefendi.
Masa altına pek eğiliyor bugün.Diyerek.

 Ayaşlıymış amcamız.
Ben söyledim,o oynadı.
Ayaş yollarını aştım da geldim,
Boyunu boyuma ölçtümde geldim.
                                   Güzeller içinden seçtim de geldim. (bu arada kızları gösteriyorum elbet)
Yandım Allah yandım,yandırma beni.
.......
Islık,alkış kıyamet.

 Sosyal Hizmet Sorumlusu ve Psikologumuz.
İşlerine çok yakışmış iki genç hanım.
Can-ı gönülden çalışıyorlar.
Bendeki hal nedir ? Dedim psikolog olana;
İyidir,iyi .Dedi    :)

Onlarda bugünden çok keyif aldılar,bizde.

 Görev bitti,yüzler gülüyor.

 Bir çayı hakettik ama değil mi ?
Evren (atölye kedi) de katıldı aramıza.
Cafe Down yine buluşma yerimiz.
Down Sendromluların çalıştıkları,geliri onlar için harcanan bir mekan Kızılay da.
Yıllardır gideriz.
Çalışanlarla da aram iyidir altta gördüğünüz gibi.


 Unutulmaz bir gün yaşadık.
Her saniyesinde bu etkinliğe katılan dostlarımızın emeği,sevgisi,duası var.
Bu gece başınızı yastığınıza koyduğunuzda içinizi sebepsiz bir huzur kaplarsa ,
bilin ki 40 dan fazla yaşlımızın iyi dileklerinden,bugün yaşadıkları sevinçtendir..
Gönüllerini hoş ettiğinizdendir.
Çok güzel bir şey yaptınız.
Yürekten ve binlerce teşekkürle kucaklıyor,öpüyorum sizi.
Sağolnuz,varolunuz.


64 yorum:

  1. Ne iyi etmişsiniz, ne kadar ihtiyacı vardır orada yaşayanların böylesi ziyaretlere, keşke hepimiz yapabilsek böyle şeyleri... hepinizden Allah razı olsun, sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Hiç yapılmayacak bir şey değil inanın.Bir kez adım atın o kapıdan,ne kadar kolay ve güzel olduğunu göreceksiniz.
    Sevgiler bizden de.

    YanıtlaSil
  3. Ne mutlu size... Ben iyiki gelmemişim fotoğraflar ağlamama yetti malesef. Allah hepinizden razı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok,sen yine de gel canım.Ağlıyorsun falan ama o bile iyi geliyor inanırmısın.

      Sil
  4. Sormayı unuttum çekildiğimiz fotoğrafı buradan indirip yayınlayabilir miyim?

    YanıtlaSil
  5. Aynen fotoğraflar benide ağlatmaya yetti. Siz ne güzel insanlarsınız, ne güzel duygulara imza atıyorsunuz....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıyamam sana ben Sevkut.Ah,sen de Ankara da olsan :(

      Sil
  6. ne güzel birşey yapmışınız, tebrik ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben değil,biz yaptık Buket.Öyle kalabalığız ki...

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. Rica ederim,bugün bizimle olman çok güzeldi.
      Ben teşekkür ederim canım.

      Sil
  8. Kendimi yanınızda farz ediyorum ama öyle özledimki bir yaşlının elini öpmeyi keşke gelebilseydim benim hiç büyüğüm kalmadı onlarada banada çok iyi gelirdi:((((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oradaydın ya Serap ;)Şalların,diktiklerin,ördüklerinle oradaydın işte.

      Sil
  9. Ne iyi yapmışsınız:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet,gerçekten iyi yaptık Nedret.Sağol.

      Sil
  10. Tülin ablam fotograflara hüzünle baktim ,ne cok sevinmisler ..emeklerinize saglik,hayriniz kabul olsun..

    YanıtlaSil
  11. Sağol canım.Gerçekten çok sevindiler.

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel ve özel bir gündü, tekrar teşekkürler; fotoğrafları almaya izin var mı?

    YanıtlaSil
  13. Elbette Elif e-posta na bak canım.Daha fazlasını gönderdim.

    YanıtlaSil
  14. tek kelimeyle harikasiniz resimlere bakarken gozlerim yasardi havaalaninda beklerken okuyorum simdi. Ne hikayeler vardir orada :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de ne hikayeler Nevin.Bir devrin tanıkları her biri.

      Sil
  15. Fotoğraflara bakarken gözlerim doldu içim bi hoş oldu. Yaa kimbilir ne kadar farklı duygular yaşadınız orada. Benim de kalbim sizinleydi canım. Öpüyorum alnından...

    YanıtlaSil
  16. Senin paket en son geldiğinden ayrıca elimdeydi canım.Çok muhterem bir beyefendiye ellerimle verdim.Kalbimde sen.

    YanıtlaSil
  17. Tülinim bunu geleneksel bir hale getirelim derim, yük senin omuzlarında ama böylesi bir yükü taşımak, bir minik tebessüme vesile olmakta çok güzel. Biliyor musun aylar geçse de onlar bu ziyaretinizi ilk günkü gibi konuşuyor olacaklar, siz onların gündemini değiştirdiniz bu güzel ziyaretinizle. Şallarına sarındıklarında, çoraplarını giydiklerinde, diz örtülerini yaydıklarında, yemenilerini sardılarında, tespihlerini ellerine aldıklarında hep var olacaksınız onlar için ailelerinden biri gibi.Hele o Ayaşlı amca var ya memleketlim taze diye anacak seni:))
    Kıssadan hisse öyle güzel anlatmışsın ki her kelimesi bir şiir olmuş, yüreğime dokundu can hepinizin emeklerine yüreklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de olmalıydın anımızda Şule.
      İnan yatıya kalırdık.Ayrılamıyoruz bir türlü.
      Her biri hazine sandığı gibi.Bugün var,yarın yok.
      Geleneksel oldu bile baksana.İyi de oldu.Ben senin yük dediğin,benim için işin kaymağı kısmını seve seve taşır,yerim .
      Her zaman sorgusuz sualsiz,içten desteğin için ben sana teşekkür ederim.Senin de yüreğine sağlık canım.

      Sil
  18. Tülin ablacığım ne güzel anlatmışsın.Okurken tekrar duygulandım.Hayatımda yardım etmenin, mutlu etmenin anlamını hatırlattığın ve güzelliğini gösterdiğin için tekrar teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazan'ım,benim sarı şekerim.Sen ve Dilek olmasa yarısını bile yapamazdım.
      Bana melek diyorlar ya,ne ile uçtuğumu sormuyorlar.
      Siz benim kanatlarımsınız varsa minicik bir meleklik durumu.Kanatsız nasıl uçulur ki?

      Sil
    2. Tülin ablacığım o kadar güzel fotoğraflar paylaşmışsın ki bakmaya doyamadım, yine çok mutlu bir gün yaşamış ve yaşatmışsınız. Siz melekleri canı gönülden kucaklıyorum. Bir dahaki etkinlikte ben de elimden geldiğince gönderebildiklerimle yanınızda olmayı çok isterim. Sevgiler...

      Sil
    3. Teşekkür ederim canım.Sen yavaştan yapıver o güzel çerçevelerinden.
      Adres hazır ;=)

      Sil
  19. Tülin ablacım yüreğinize sağlık, çok emek verdiniz, bize de mutlu olma fırsatı yarattınız,çok teşekkürler,orada olmayı çok isterdim,sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. Ben teşekkür ederim Seval.
    Her zaman olduğu gibi yanımda olman beni çok mutlu etti canım.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  21. Sevgili Tülin, senin şahsında tüm arkadaşları kutluyorum. Harikasınız:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nur.Senin de her yıl kermeslere sessiz sedasız ama nasıl dolu dolu hazırlandığını iyi biliyorum.
      Ne de olsa eski takipcinim değil mi?

      Sil
  22. hüzünle, gururla, sevgiyle okudum..
    o güzel yüreklerinizden öpüyorum :)

    YanıtlaSil
  23. Tülin ve melekleri hepinizi kutluyorum...

    İyiki varsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de iyi ki varsın Serpil.Hep yanımda olduğunu bilmek çok güzel canım.

      Sil
  24. çok duygulandım, ne güzel olmuş gönlüne sağlık

    YanıtlaSil
  25. Duvara asılı saate takılı kaldım ablam.. Rahmetli dedemin cebinden hiç ayırmadığı saat. Annemlerin evinde duvarda asılı şimdi. Aynı senin resmindeki gibi yanlış bir zamanda kalmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :( Ne yapalım Nurcan...Kaderin başka başka saatleri var bizimkilerden.
      Neyse,sen el koy o saate.Değer bilirsin sen.

      Sil
  26. Ablacığım elinize emeğinize sağlık. Bizleri de dahil ettiğin için ayrıca teşekkürler. Nazancığım, Dilekçiğim ve Elifçiğim sizler de sağolun varolun. Yanınızda cismen de olabilmeyi isterdim. Bir dahaki etkinlikte buluşmak üzere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beklerim Kuzucuğum.
      Yakında bir yere daha gideriz kısmetse.

      Sil
    2. Ablam ben gitmedi diye yeniden yazmıştım. Gitmiş bile mesajım :)

      Sil
  27. Ablacığım elinize yüreğinize sağlık. Aranızda cismen de bulunabilmek isterdim. Belki bir dahaki sefere..

    YanıtlaSil
  28. Tülinciğim, hüzün ve mutluluk birlikte...Ne güzel ,bir tebessüm yaratabilmek...yüreğinize emeklerinize sağlık. Sana , Nazan'a ve Elif'e çok teşekkürler, yüreğinize ayağınıza sağlık....
    Meliha

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayenizde hayatım,sizin emeklerinizin hayata aktarılışı sadece benim yaptığım.Öpüyorum.

      Sil
  29. İyiki varsın Sultanım öpüyorum seni sevgiyle. Haa bu arada hotmail adresine resimleri attım.

    YanıtlaSil
  30. Teşekkürler canım.Sen de iyi ki varsın.Renksin,ışıksın hayatımda.

    YanıtlaSil
  31. unutulmaz gununuzu bizmlede paylastiginiz icin sonsuz tesekkurler sizlere,,,,,,
    sevgilerimi yolluyorum

    YanıtlaSil
  32. Aldım,sakladım sevgilerinizi.Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  33. Tülin hn. merhaba. ben bu güzel etkinliğinizde bulunamadığım için ne kadar üzgünüm anlatamam. hediyem hazır bir türlü fırsat olmadı kargoya, bu aralar bir sürü sıkıntı, inanın yüzüm kızarıyor şu an. Bir de yanıtları görememek şu blog dünyasında. eskiden mailimize geliyordu.. artık yok.

    YanıtlaSil
  34. Üzülme Zeynep elimde bir dolu şey var.Yakında bir başka adrese gidicem inş.
    Yolların bu arada ,olmaz mı?

    YanıtlaSil
  35. elinize yüreğinize sağlık.allah sizleri başımızdan eksik etmesin...nagice

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsın Nagiş,her zamanda katılımınla sevindiriyorsun.

      Sil
  36. harikasınız bende orada olabilmeyi cok isterdim . sevgilerimizi götürdünüz. tesekkurler

    YanıtlaSil
  37. ne güzel bir ziyaret olmuş çok duygulandım gerçektende,Rabbim ziyaretinizi kabul etsin ne kadar büyük ve güzel bir sevap işlemişsiniz gönlünüze sağlık hepinizin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilerim kabul olmuştur Ecrin.Çok teşekkür ederim.

      Sil