21 Mart 2012 Çarşamba

Eyüp Sultan ve Pierre Loti

Bu defa soğuk,yağmurlu, kara kış yüzü ile karşıladı beni İstanbul.
Küskün elbette bana.
Bu denli ihmal edilmez ki böylesi sevilen.
Suçluyum ya,içimin titremesine aldırmadan sarınıp sarmalanıp dolaştım güzelim sokaklarını.
Karanlık peçesini araladığımda,çocukluğumun aydınlık yüzünü gördüm yeniden.
Güleç,sıcacık,şevkatli.Eyüp Sultan,Pierre Loti,Haliç hiç hesap sormadan sundular huzuru nemli gözlere.
''Rüya gibiydi'' Desem..İstanbul bir rüyadan başka nedir ki?Diyeceksiniz.
Biliyorum.

 Her sabah pencereden gözlerime dolan güzellik.










30 yorum:

  1. Döktürmüşsün yine duygularını kelimelerle Sultanım. Yok yok seninle bir istanbula gitmek şart oldu artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kelimeler his ettiklerimin damıtılmış hali canım.Elimi tutmasam sayfalar dolusu yazarım böyle.
      Sıkılmayın diye süzüyorum işte böyle.

      Sil
    2. süzme bence yaz biz okuruz.... ne seni nede istanbulu dinlemeye doyarız...

      Sil
    3. :)) Öpüldün gül yanaklarından Nilgün.

      Sil
  2. Ooo... güzel İstanbulu'un çok anlamlı bir köşesi:) Üniversite yıllarına gittim... Haziran vizelerine ders çalışmaya ne çok giderdik:) Sanki daha geçen yıl gibi:)))
    Sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  3. Bir de benimle gidersin öyleyse Nur.Ben gittiğimde hemen ilerisinde kalıyorum,kuzende nasılsa :)İki adım ötesi.

    YanıtlaSil
  4. Mezarlıktan taşları okuya okuya yürüyerek Pierre Loti'ye çıkıp orada bir sade kahve içmek ne güzeldir Tülinciğim. (Tabii peşinde, bütün açıklamalarına rağmen, neden yürüyoruz, daha çok var mı, Kapalıçarşı'ya ne zaman gideceğiz? diye dır dır söylenen 40 tane İspanyol olmayınca daha güzel :) ).

    YanıtlaSil
  5. Ben yürümeyi çok severim Aybige.Hiç söylenmem,dırdır etmem,İspanyol da değilim zaten.
    Sen beni gezdir hı?Olmaz mı?Gıkım çıkmaz,sen anlattıkça ben kalbime yazarim.
    Ama kahve orta şekerli lütfen :)

    YanıtlaSil
  6. Onca yil Istanbul'da yasadim Eyup Sultan'a gittim ama Pier Loti'ye bir turlu gidemedim. Anlasilmaz degil mi? :( Yalniz sebebini biliyorum benim okudugum yer de bogazin dibindeydi ikim adim sonra Hisarin surlarindan Bogaz manzarasi karsimdaydi. Sanirim bunun da etkisi olmustur :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet,senin okulun da müthiş bir yerde ama Loti den görünen Altın Boynuz Nevin'ciğim.Belki de yakında gidersin kısmetse ;=)

      Sil
    2. Evet Altin Boynuz etrafinda pek cok yeri gezdim. Halic, Balat, Eyup. Bulgar kilisesi, Ermeni patrikhanesi ama neden Pier Loti'ye gitmedim bilmiyorum :) Firsat olur mu bu gidisimde emin degilim zaten kostur kostur seklinde geciyor o yuzden turistleri hep kiskanirim Istanbul'da :)

      Sil
    3. Bazen vakti değilmiş diye düşünürüm ben.Bu bahar belki vaktidir Canım.Boşver turistleri kıskanma,hiç biri senin gözünle bakamaz bu şehre.Kısacık da olsa,koştura koştura da olsa yine sen bilirsin kıymetini,güzelliğini.
      Sevgiler.

      Sil
  7. ahh bakınca içim gitti fotoğraflara.rüyalarımın şehri,kaprisli bir kadın kadar huysuz ama bir o kadar da güzel kadın gibi şehir..ne şanslısın sevgili Tülin.senin adına mutlu oldum doğrusu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şansmıdır bilmem Alanay.O tadı bilmeden yaşamak mı yoksa kolay olan.

      Sil
  8. İstanbula hoşgeldin sevgili Tülin çok kalacakmısınız? bende geçen haziran ayından beri gidemedim EyüpSultana.Müsait olursanız İstanbullu blogerlarla buluşabiliriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esen'ciğim kısacık bir ziyaretti benim ki.Bitti ve evime döndüm.
      Blogger buluşması için sizin düzenlediğiniz bir tarihe denk getirmeye çalışırım ilerde.
      Benim için zahmet vermek istemem.Sizleri tanımak beni de çok mutlu eder.

      Sil
  9. Güzel anılarla dönmüşsün arkadaşım.İzmit'e de bekleriz.Özledim valla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelicem ya kısmetse.Çalıkuşu başımın etini yer sonra benim.
      Söz vermiştim ev yerleştiricez iki tane.Sen de gelecektin unutma.
      Ne eğleniriz ama :)

      Sil
    2. Çalıkuşumu?? Ha tamam anladım ama uzun bi zaman ayır olurmu. Gülmekten sıra gelmez ev yerleştirmeye çok eğlenicez çook. Banuyada gideriz belki ne dersin....

      Sil
    3. Paketin gelmiş bugün arkadaşım.
      Teşekkür ediyorum pek çok.Yüzük için özel teşekkür ama.Çok duygulandım,anlatamam.

      Sil
  10. Ahh kıymet bilmez bizler, bakmak ve görmek arasındaki fark bu olsa gerek ve seninle Istanbul daha bir güzel can. Yanlız mekanında hakkını yememek lazım, şair yapar insanı... Yine gelll halamcım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendine haksızlık etme cancağızım.Ben küçükken de bakardım böyle ağzım açık,hayran hayran her bir köşeye.Yine de şair olmadım.Olurmuyum ki bu yaştan sonra.
      Olsam da sadece İstanbul şiirleri yazardım galiba.
      Gelirim yine inş.Eminönü bizi bekler.

      Sil
  11. Her sabah pencerenizden gözünüze dolan manzara oysa eğer ,valla ne diyim kıskandım cidden .Ama ağzınızın tadı hiç bozulmasın fotolara özendim ama neyse ki 3 gece sonra İstanbul,'a uçuyorum zaten :))

    YanıtlaSil
  12. Annen çok seviniyordur Ashley :)Siz ana-kız tadını çıkarırsınız,biliyorum.

    YanıtlaSil
  13. Şimdi ortalarda olmak vardı değil mi Tülin abla.Dönüp dönüp manzaraya bakıyorum, herşeye değer..

    YanıtlaSil
  14. Biz de erguvan zamanı gideriz Nazan.Boğaz sırtları şenlenince.

    YanıtlaSil
  15. Pierre Loti kalabalık olmadığı zaman harikadır...Belli ki sen en güzel zamanında ordaymışsın Tülincim, İstanbul da , ben de seni hep bekleriz:)

    YanıtlaSil
  16. İnşallah Nathalie,yakında.

    YanıtlaSil
  17. tülin hn.
    İstanbul'un en romantik köşesine gitmişsiniz.Piyer loti. açık havada da doyulmaz oraya

    YanıtlaSil
  18. Çok soğuktu Zeynep.Bir de erguvan zamanı gitmem lazım İstanbul a.

    YanıtlaSil