22 Şubat 2015 Pazar

Bu geceye yakıştı bu şiir




GEÇEN ZAMAN


Hiç olmazsa unutmamak isterdim.
Eski geceler, sevdiklerimle dolu odalar...
Yalnız bırakmayın beni hatıralar.
Az yanımda kal çocukluğum,

Temiz yürekli uysal çocukluğum...

Ah, ümit dolu gençliğim,

İlk şiirim, ilk arkadaşım, ilk sevgim...

-Doğdugum ev. Rahatlıyacak içim duysam

Bir tek kapının sesini.

Arıyorum aklımda bir ninni bestesini...
Böyle uzaklasmayın benden, yasâdığım günler.
Güneş, getir bir bayram sabahını.
Açılın açılın tekrar
Çocuk dizlerimdeki yaralar,
Hepiniz benimsiniz:
Mektebim, sınıflarım, oturduğum sıralar...
Yalnız hatırlamak hatirlamak istiyorum
Nerde kaldı sevgilim, seni ilk öptüğüm gün,
Rengine doymadığım o sema,
Ahengine kanmadığım ırmak.
Bırakıp herşeyi nereye gidiyorum?
Neler geçmişti aklımdan,
Nedendi ağladığım, nedendi güldüğüm?
Ah nasıldı yaşamak?

                                                                                 ZİYA OSMAN SABA


 Size de olur mu bilmem.

 Bazı zamanlar sadece şiir okurum ben. Şairin birini çantama atar gezerim.
 Deniz kenarında, otobüs camı yanında, sırada, parkta ne bileyim daha nerelerde açar, rastgele bir  sayfayı okurum. Niyetçinin tavşanı gibi.

 Öyle şair falan da ayırmam... Bilmem kaçıncı yenilikçi ya da hececi hiç bilmem.
 Bir yürek, birine şiir yazdırıyorsa tamamdır. Yani yürekten yazıyorsa...
 Ne zamandır sakladığım bir şiirdi bu.

"Yakıştı bu geceye" dedim içimden.

 Oysa Çantada Turgut Uyar vardı. Bulut Gölgesinde  Ziya Osman Saba oldu.

 Ama içim hiç rahat değil, haksızlık olmasın şaire.
 Hem bilirsiniz şairler hüzünlü adamlardır, kırılmasın şimdi durduk yere kalbi.

 Birazcık, küçücük de Turgut Uyar dan olsun.



Siz de arada şiirin yalın, masum serinliğine kaçın bence.
İyi oluyor.






12 yorum:

  1. Güzel, hem de çoook.. Bu kadar çok duyguyu bir kaç dizeye sığdırmak, işte şairin başarısı....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiir böyle rafine bir şey değil mi zaten Nazan'ım.

      Sil
  2. süper geçmişin güzellikleri geleceğinin ışığı olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel, ne kadar zarif bir temenni... Teşekkür ederim.

      Sil
  3. Şairin hüznünü hissedebilmek...

    YanıtlaSil
  4. Şiir yazmak için mangal kadar yürek lazım ve doğal yetenek.
    Şiiri sevmek de rafine bir okuma aşkı ve mangal gibi yürek ister bana göre.

    O nedenle ben şiirlere çoğunlukla uzak oldum. Yüreğim ne zaman sizin ki gibi kocaman, okuma zevkim de rafine olduğunda, yanyana oturur okuruz beraber... Ya da siz okursunuz ben dinlerim olmaz mı?

    Öptüm sizi kocaman ♥

    YanıtlaSil
  5. Yapmayın canım.... Şiir gibi yazan, şiir gibi işleyen biri için haksızlık etmeyin.
    Hepimiz birer şairiz hayatın içinde. Her birimiz kendi şiirimizi yazıyoruz satır satır, mısra mısra.

    Yine de yanyana oturmamıza vasile olacaksa şiirleri ben okurum. Laf aramızda iyi de okurum ;)

    Ben de sarılayım şöyle sımsıkı, olur mu?

    YanıtlaSil
  6. benim zarif ...naif arkadasim...
    sen okuyormus gibi satirlarda dolastim..
    seni dinliyor gibi okudum.
    seni cok seviyorum..kendine iyi bak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Cihan. Geceyi güzelleştiren satırların için, paylaşımlarınla içimi açtığın ve daha bir çok şey için.
      İyi geceler.

      Sil
  7. iyi olmaz mı! tercuman buluyorsun yerine söyleyecek hemde güzel söyleyecek...
    ama o tercumanlarında en çok sen hatırlıyor ve çağırıyorsun gönlü güzel arkadaşım...
    sevgi ve selamlar hemde en kocamanından...

    YanıtlaSil