24 Eylül 2017 Pazar

Yine mi Güzeliz, Yine mi Çiçek - Bir Düğün Hikayesi



 2017 nin bereketi mi? desek, vakti zamanı geldi de ondan mi? bilemedim.

Bu sene bir gelin geldi ailemize, gül gibi iki kızımızı da verdik gitti :))
Biri güzel mi güzel bir gelin oldu, diğeri nişanlandı.



Dilara kuzenimin kuzusu. O geçen hafta sevdiceğine kavuştu kavuşmasına da, 
biz de çok eğlendik doğrusu.

Önce kına gecesi yapıldı.

Hayatında gittiği düğün sayısı bir elin parmaklarını geçmeyen ben, ilk defa böyle şıngır mıngır bir kına gecesine katıldım. 
Kuzenim İstanbul da yaşıyor. Kına ile düğün arası iki gün olunca, bir gün öncesi, bir gün sonrası derken ben kaldım mı altı gün memlekette.
Daha Ankara da minderim ısınmadan düştüm yola. Severim bu çocuğu, ne yapayım.
Bir de annesi tarafından aile büyüğüm ya! Görev aşkı resmen !


Kuzenim Funda ve kızı Dilara ile daha kınaya gitmeden bir fotoğraf  çektirelim dedik.






Anne-baba göçmen olunca kına da, gelenekleri hatırlatan güzellikte oldu.
Bir organizasyon firması, sizin etnik kökeninize göre hazırlıyormuş geceyi. Bilmiyordum.
Konukları karşılayan görevli genç kızlar yörenizin giysileri ile geleneksel halk oyunlarınızı bile oynuyormuş meğer.  Şaşırdım kaldım. 

Gelin oynarken ayakları dibinde testiler kırıldı, genç-yaşlı herkes Eleno Moe, Payduska, Ramo ve diğerlerinde ter döktü. Boylu poslu, çoğu sarı lepiska saçlı güzel kızlar  göçmen halayları oynadı.

Rumelili sanatçılar, eski toprakların türkülerini söylediler. 
İnsanın kendini bir yere, bir topluluğa ait hissetmesi ne güzelmiş! Unutmuşum :(




Kınalar yakıldı, lakin bizim kızın yerine damat  ağladı :))



Düğünden bir gece önce evde dans provası yaptı gençler. Bizim kız fena.
Koreografiye uymuyor diye çocuğu gece ikilere kadar dans ettirdi. Dilara lise de Türkçe öğretmeni. Damadı da  öğrenci sandı besbelli.  Hayır, beni de şahit tutmasalar. " Tülin Hala ben yapıyorum, 
o yapamıyo. Tülin Hala kim uymadı şimdi müziğe.."  Tülin Hala'nın elinde bir video kayıt takip ediyor falan..   Valla bu bile çok eğlenceli idi.

Düğün günü geldi çattı.
Şimdi telefonlarda öyle çok fotoğraf  var ki... O ona yolluyor, biri video çekiyor.. orada daha iyi çıkmışız, burada  rengim soluk derken...aman aman!
Ben elimde ne varsa onları paylaşayım, yoksa içinden çıkılmıyor.





İşte Mutlu Son! 

Hep böyle mutlu olsunlar inşallah.

Amin!




* Başlık Sezen Aksu & Cihan Okan'ın seslendirdiği eski bir şarkıdan. Sözleri Meral Okay'ın.
Ailenin gençleri bize böyle takılıyorlardı saç baş düzeltirken :) Şimdi dinliyor ve o çoşku dolu günleri gülümseyerek hafızama kaydediyorum.







22 yorum:

  1. Ay ne duygusal damatmış :))) Her ikisi de çok ama çok mutlu olsunlar :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sormayın :) çok teşekkür ederim. Amin.

      Sil
  2. Maşallah ilk gün ki güzellikleriyle bir ömür boyu birlikte olsunlar inş.

    YanıtlaSil
  3. Mutluluklar dilerim adaşım bu arada pek şıksınız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Tülin'ciğim. Şıklığa gelince, evlenenler sebebi ile benim de abiyelerim oldu :) Pırıltılı, şıkırtılı şeylere karşı içimde bir heves varmış da, haberim yokmuş :))

      Sil
  4. Masallah öncelikle arkadaşıma,görmeyeli pek güzelleşmiş.
    Gençler ayrı güzel,mutlulukları ömür oyu sürsün inşallah AMİN.
    Ne güze,hep böyle güzelliklerle dolsun,her anımız-günümüz sevgili arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Merih. Darısı bizimkilere diyelim ;)

      Sil
  5. Bir yastıkta musmutlu kocasınlar... Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Mutlulukları daim olsun, yüzlerindeki gülümseme hayatlarında hep var olsun.

    YanıtlaSil
  7. Çifte ömür boyu mutluluklar dilerim :)

    YanıtlaSil
  8. bende göçmen kızıyım ama ne adet, ne gelenek bilmem ama gördüğümde de bayılırım. mutlu olsunlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Göçmen olmak ayrıcalıktır, adet bil bilme :)

      Sil
  9. Merhaba Tülin hanım, gençlere mutluluklar dilerim.
    Bloğun yeni görünümü çok hoş olmuş,güle güle kullanın. Sevgiler

    YanıtlaSil