7 Aralık 2017 Perşembe

Dantel Kafe ve Yeni Yıl Etkiliğimizden Haberler



Zamanla girdiğim yarışta bir türlü ipi ben göğüsleyemiyorum arkadaşlar.
 Buraya "Dün de şunu yapmıştım şu da olmuştu" diye başlayan bir yazı yazamadım gitti.
Laf aramızda, az önce taslaklarda yarım kalmış bir "2016 bilançosu" gördüm desem!
Evet..  Pes yani !   Pes bana !

Neyse ki şimdi anlatacaklarım 15 gün öncesine ait.

24 Kasım da arkadaşımın Öğretmenler Günü'nü kutlamak için yine Ulus'u seçtim. Dantel Kafe ye ilk kez geçtiğimiz yaz sonu Ankara ya henüz döndüğümde gitmiş,  Burada da paylaşmıştım.

O kibrit kutusu yer, o gün bu gündür sahibi Şükran Hanımın güler yüzlü misafirperverliği ve içeriyi dolduran sayısız eski eşya ile en çok sevdiğim mekanlardan biri.


Dışarıda Ankara soğuğu içeride sıcacık kuzine sobası. 

(Bu kuzine soba işin özü aslında. Yazarken aklıma geldi. Kuzineli ikinci kafe burası.
 Diğeri "Kafe Borges"di. O da geçen yıl neredeyse tüm arkadaşlarımı çekiştire çekiştire götürdüğüm yerlerden. Eskiden bir yakınlığım da yok kendisi ile. Kuzine ile yani.  Bizimki dışı emay kaplı kendi kazulet gibi bir  kömür sobasıydı ama başka evlerde fırınında börekler pişen kuzineyi görünce pek bir sevinirdim )



Kalk dolaş onu bunu elle.... Burada her şey satılık zaten. 


Hepsi hepsi "L" şeklinde küçücük bir yer. Bu görünen mutfak. 
Buzdolabının tepesindeki o turuncu minik fırın "frizga" imiş. Fırın+Izgaranın kısaltılmış hali :)
Arkadaşım ne zamandır arıyordu, bulduk :) Küçük bir pazarlık sonucu aldık da üstelik. 



Bakır güğüm köşe lambası olmuş, baş köşeye kurulmuş.

En çok gençler geliyorlar ne hikmetse!
 Biz yaştakiler eşyalara dokunup hikayeler anlatınca da dinlemeye bayılıyor pek çoğu : )


**********

Gelelim yılbaşı etkinliğimize.

Serçev'in iki kutlaması ar bu ay içinde Biri kuruluş diğeri yeni yıl kutlamaları.
Biz de hazırlanıyoruz ufaktan ufaktan.
20 kişi kadarız zaten. Evet daha önceki etkinliklere göre sayıca daha azız ama çok samimi, çok şeker bir katılım var. 

* Üç yaşındaki kızı ile ayraçlar boyayıp  " bilmem ki bunlar olur mu?" diye soruyor biri.
Olmaz mı hiç? Olur tabii ki.  Canı-ı yürekten olur!

* Feride Hanim çalışan bir anne. Gece uykularından feragat ederek diktiği "şapşik"lerini
 "pek de beceremiyorum ama. " diyerek gönderdi
.  ( Bu arada Şapşiklere ben bayıldım Size de göstereceğim zaten. Bakın kendine nasıl da haksızlık ediyor :)

* Türkan Hanım'ın Tontiş Kızları şimdiden evi şenlendirdiler. Eli neye değse güzelleştiren biri tarafından hazırlandıkları nasıl da belli.

 * Serpil Ablam yelekler örmüş. Yanına iki tane de amigurumi oyuncak koymuş.. 
"Tülin'im" diye başlayan satırlarla bana yollamış.

Biliyorum, enstrüman tutan ellerle akşamları çocuklarımız için yaka iğneleri ören de var,
 "benim en güzel saatlerim" deyip oyuncaklar diken de..

Kısaca;

 umut var, sevgi var, hesapsız kitapsız paylaşım var, güzel bir şey yaptığımıza dair inancımız var.  Daha ne olsun?


24 yorum:

  1. Benim de kuzinelere bir sevgim var. Oysa hiç görmedim. Kanada'da Metehan'ın ailesinin evinde atıl bir tane vardı, çantama atıp getirsem istedim ammaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tallinn de de sobalı pek çok ev vardı. Soba başka bir sey. Sahi sen nasıl görmedin ? Ulus da bir de sobacılar sokağı var. Gel de gidelim beraber. Hem kuzine de görürsün :)) Sobacılar turu :))

      Sil
    2. Öyle gördüm canıım, yani evimde olmadı küçükken. Bir gün büyük mutfağım olursa istiyorum kendime ait bir tane.

      Sobacılar sokağı sözünü aldım, geldiğimde götürürsün :)

      Sil
    3. Tamam. Söz, söz. Bu emaye sobaların bir de koyu yeşil renkte olanları var. Ben ondan istiyorum.
      Aslında gönlümde bir de kutu gibi çini soba var ama... çok oluyorum artık değil mi?

      Sil
  2. O kafe'ye kesinlikle gitmem gerek Tülinciğim :) İnşallah umduğumuzdan fazlası toplanır etkinlik için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu defa orada buluşuruz o halde Evren'ciğim.

      Etkinlik için endişelenme. Nasıl oluyorsa oluyor, yetiyor sonunda :)

      Sil
  3. Büyük oğlum ve gelin kızım Ayşe'm 25-26 kasım da arkadaşlarıyla Anıt Kabire ziyarete geldiler buraya çok benzeyen belki de aynı yer bir sürü fotoğraf çekmiş o da meraklı böyle şeylere:))
    Kuzum şu yayınların altına paylaş butonu ekle gözünü seveyim daha çok duyurulmasına katkısı olur. Ben bu sene miniklerin güzelliklerine katılamadım başka bir zamana inş.
    Katılan emek veren herkese selam olsun ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Canım.Buton işine bir bakayım.
      Sizinkiler bir gün önce gelse birlikte aynı mekanda mı olacaktık yani... dünya küçük :))

      Sen daha önce katıldığın etkinlikleri düşün, üzülme e mi? 23 Nisan'a inşallah.

      Sil
  4. Meraktaydım, iyi ulaşmış size. Sosyal medyada paylaşım yaptım, dönüş olur umarım. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size dönemedim :( teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  5. Dantel Kafe burayı bu pazartesi keşfettim daha :) Bir sürü de fotoğraf çektim, çok tatlı bir yer... Kuzucuklara hediyeler toplanıyor ne güzel, kalbim sıcacık oldu yazıyı görünce ❤️❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Postacı bugünlerde bana çalışıyor Ezgi'ciğim ;)) Her şey çok güzel olacak inşallah.
      Sıcak kalp iyidir, soğutacak şeylerden korusun Allah. Sevgiler.

      Sil
  6. Ankara'da böyle kafeler mi varmış. Ne güzel. Gidip görmeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Var var Aze. Buralardaysanız Kale ye Atpazarı yokuşundan çıkarken Gramafon Kafe yi 100 mt falan geçince sağ tarafta Pilavoğlu Han var. Oradaki Borges Kafe yi de öneririm. Gramafon'u atladım. Onu bilmeyen yok artık :))
      Pirinç Han'ınkarşısında Eski Ankara , Saklı Teras diye bir kafe vardı. Maalesef kapandı. Bu gibi yerlerin yaşaması için gayret edelim diyorum. Bir kişi bir kişidir ve en iyi reklam kulaktan kulağa olandır, değil mi?
      Yine beklerim :)

      Sil
  7. "Ankara,Ankara güzel Ankara
    Seni görmek ister,her bahtı kara."

    Güzel insanlarda Ankara'nın her bir tarfında...TÜLİN gibi.
    Emeğine sağlık...Güzellik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara güzel insanları, eşsiz arkadaşlıkları ile meşhur değil mi Merih? Ben o gruba dahil olabilir miyim, bilmem ki?

      Sil
  8. Bu sıcacık mekanı görmek ve geçmişe yolculuk için görmek istedim. Kolay gelsin melek kalpli arkadaşım.
    Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki bir gün orada buluşuruz canım.
      Şükran Hanım'ın kahvesi enfes :)
      Onlar ne güzel sözler. Teşekkür ederim

      Sil
  9. Tarif ettiğiniz mekan nostaljik bir mekan anlaşılan. geçmişle geleceği sentezleyen mekanlar bu tür mekanlar, benim de çok hoşuma giderler. Çalışmalarınızda kolaylık ve başarılar diliyorum.

    YanıtlaSil
  10. Canım, e-postam bulbulunyeri@gmail.com.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler tatlım. Ne dalgınım değil mi?
      Sevgiler :)

      Sil
  11. Böyle nostaljik mekanları çok seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Gamze'ciğim.
      Zaman, mekan unutuluyor. Başka dünyalara yolculuk yaşanıyor oralarda :)

      Sil