6 Şubat 2018 Salı

Sandık Kokulu İşler





Benim evimde sandık yok doğrusu ama çocukken sandık karıştırmayı çok severdim.
Bu  90-100 yıllık el tezgahında dokunulmuş Şilebezi kumaş hatırladığım kadarı ile önce anaannemin , sonrasında annemin sandığında çook uzun zaman ikamet etti. Geçenlerde Efe oyalı fularlardan birinde bu kumaşı kullanayım. Böylece boynumda, göğsümün üstünde taşıyayım istedim.
Daha bitmedi, yani bir ucu bitti diğeri iğneli dikilmesi incik boncukları takılmadı. Olsun, tam bitsin yine paylaşırım ya da üzerimde kullanırken görürsünüz.


Allı pullu denemeler.


Bittiğinde böyle oluyor, güzel oluyor.


******



Bu derinlikli tepside kullandığım kanaviçe Orta Okul da şu benim çok sevdiğim " elişi" dersinde işlediğim duvar panosunun yarısı. Kenarlarındaki danteller hem sandık kokulu hem sandık lekeli.
Eskiden olsa, hem böyle farklı farklı parçaları bir arada kullanmam, hem de ne yapar eder lekelerini çıkartıp, köpük gibi ağartırdım. Yeniden değerlendirme işlerini çok seviyorum ve  ben de böyle evrilip duruyorum dostlar.



******



Paylaşayım da, rahatlayayım dediğim fotoğraflardan.
Pazar arabasına eski kot pantolonlardan elbise diken ben, banyoya bunları öremez miyim?



**********

Okuyor, daha önce niye okumadığımı anlıyorum.



*******



Herkese keyifli, sağlıklı, güneşli bir hafta diliyorum.



18 yorum:

  1. Ne güzel şeyler onlar öyle. Güzel değerlendirmişsiniz. Kitaba söylenecek sözüm yok.:) Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Sandik ve sandiklardan cikan herseyi hep cok sevdim ben.Tepsi icindeki sahane:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sibel. Sandıklar sihirli dünyalar saklar sanki içinde değil mi?

      Sil
  3. Yine pek hamaratız,ellerine sağlık hatun. Enn çok da tepsiyi sevdim. Ben de bir sandığım olsun istiyorum ama yerim yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, şöyle her tarafı perçinli olanlardan olsun Handan :)

      Sil
  4. Çok güzel şeyler yapmışsınız, bayılıyorum eskileri değerlendirmeye. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de seviyorum. Artık ipler, kumaşlar yeniden hayat bulunca tazelenmiş hissediyorum ama her zaman bu işleri yapma modunda olamıyorum nedense. Tuhaf değil mi?

      Sil
  5. Lindo trabalho, obrigado pela visita.
    Blog: http://arrasandonobatomvermelho.blogspot.com.br/
    Canal: https://www.youtube.com/watch?v=DmO8csZDARM

    YanıtlaSil
  6. Tülinciğim harika işler bunlar, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seninkiler kadar değil canım, teşekkürler.

      Sil
  7. Ahhh o sandıklar ♥
    El dokuması şilebezi ye o oyalar ne de güzel durmuş öyle... Ama en çok etamini sevdim ben. Eskiden ne güzel işler yapardık, ne de güzel olurdu o dersler.

    Sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız. Bugün elişleri ile böyle mutlu olmamı ben OrtaOkul daki Gülçin Öğretmenime borçluyum. Çok zarif ve şık bir hanımdı her zaman. Burda dergilerinden fırlamış gibi 70 li yıllarda... Neler neler hatırlattınız.
      Sevgiler.

      Sil
  8. her biri birbirinde güzel.. hangisine baksam bilmedim.. keşke yine ev ekonomisi ve benzeri dersler olsa. ne çok şey öğrenmişiz farkında olmadan. halıdan tutun kilime, dikişe, makromeye...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Emine Hanım. Bu anlamda şanslıydık gerçekten.

      Sil
  9. Nasıl güzel işler bunlar, eline emeğine sağlık.. Hele o duvar panosu yok mu, şahane

    YanıtlaSil