17 Nisan 2018 Salı

Kars ( Etnoğrafya ve Arkeoloji ) Müzesi

Kars Seyahatimizde şehirde bulunan iki müzeyi de gezdik.
Yağmurlu, soğuk bir günde 1- Sinemaya gidilir,  2- Müze gezilir.

Hele içeriye buram buram kahve, kurabiye kokuları salan bir de kafeleri varsa.
Bu müzelerde yoktu :( Olsundu. Bizim de o kadar vaktimiz yoktu.

Modern Kars Müzesi 1981 yılından beri iki katlı binada hizmet veriyormuş.
Giriş katında arkeolojik ve taş eserler,


Üst katta etnografik eserler sergileniyor.


Üst kat.









Semaver geleneği şehre Ruslarla birlikte gelmiş.


Benden meraklı yol arkadaşım :)


Amanın!  Bu ne !!!!
 Dinazorun bilek kemiği. Şöyle bir diksem rahat belimin hizasına gelir.




2 Kat.


Yerlilerin motiflerine benziyor değil mi?


Kilimler, halılar, şamdanlar, gaz lambaları.. Geçmiş zamanın sessiz tanıkları.



 

Kehribar tesbihler, ağızlıklar,  takılar.. Baltık ülkelerinde gibiyiz :))




Gümüş kemer ince bele :)


Silahları sevmem, diğer camekana geçelim.


Mutfak araç gereçleri. Hah! bana bunlarla gelsinler.


Bahçede Akkoyunlu'ların Karakoyunlular'ın ve Bozkoyunlular' ın (!) mezarlarına dikilen taşlar. Hadi bakalım işin yoksa koyun yont şimdi.



Bu defa müzeyi çok anlatmadım.
Baktım bir öncekinde destan döşenmişim. İnsanın merakı varsa bitecek neredeyse. Dahasını merak eden, gidip gezsin ama değil mi ;)

***

Şaka bir yana hemen hemen tüm kent tarihi müzeleri gibi bir müze burası da.
Giysiler, eşyalar yörenin iklimine ve yaşam şartlarına göre değişebiliyor tabii.

Ücretsiz gezilebilmesi, görevlilerin cana yakın, yardımsever tutumları çok hoş.
( şiddetli yağmurda bize taksi çağırmaları çok güzeldi ) Bayan görevli bilgilendirmese Kanlı Tabya dan haberimiz olmayacaktı. Çünkü Kars'ın hiç bir yerinde şehri anlatan yayın bulamadık. İlk gün İl Turizm Md.nden başlayan sorgu sualimi sürdü gitti, I-ıh tek döküman bulamadık.
 Ani Ören Yeri'nde ellerinde Kars kitapcığı gördüğüm gençler, İstanbul dan getirdiklerini söylediler. Benim evde de il tanıtım günlerinde topladıklarım vardır ama içlerinde Kars yoktu. Elinde bir dökümanla gezmek gibiside yoktur ayrıca. Yazarsın çizersin... Değil mi ama?

Böyle küçük şeyler büyük farklar yaratıyor her alanda. Yani sadece iyi niyetli yaklaşımlar yetmiyor bana kalırsa. Hadi ben sorup soruşturup gezerim de turizm bürosunda rastladığım İranlı adamcağız ne yapsın? Kars  bu kadar popüler olmuşken bunu niye anlamazlar bilmiyorum gerçekten.

Bir dahaki paylaşımda "Ani" de buluşalım mı?

Ben kalbimin bir parçası orada bırakmışım galiba. Eve geldim, baktım, yok!
Belki birlikte buluruz.



20 yorum:

  1. Yurdumuzun her taşı bir cevher. Siz de ne güzel gezmişsiniz. Ani harabeerini çok merak edyorum.

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir müze gezmiş oldum 😊emeğine sağlık ...ani bende merak ettim bekleyip görelim bakalım sevgiler 😊❤

    YanıtlaSil
  3. Biz de mini bir gezi yaptık sayenizde. Kars'ı çok merak ediyorum ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gitmek için benim kadar beklemeyin inşallah :)

      Sil
  4. Gracias Francisco :)
    Um amraço e boa semena.

    YanıtlaSil
  5. Nasıl yani üstelik son yıllarda oraları tanımak isteyen bu kadar insan merak ederken bir tanıtım kitapçığı bile bastıramazlar pes ki ne pes.

    Emeğine sağlık gezginim...
    öpüldünüz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Varmış da, bitmiş ... Öyle dediler canım.
      Gezgin olmak için daha çok fırın ekmek yemem lazım canım :)

      Sil
  6. Sizle geziyorun
    Hem de çok haz alarak. Teşekürler.

    YanıtlaSil
  7. Sizle geziyorun
    Hem de çok haz alarak. Teşekürler.

    YanıtlaSil
  8. En sevdiğim; bir şehirde Müze gezmek ve gezenlerden dinlemek , okumak .
    İyi ki yayınlıyorsun Müze anılarını. Okumak çok keyif verdi .
    Teşekkürler bu güzel anlatımın için , her bir yerini gezdim sayende Kars Etnografya ve Arkeoloji Müzesinin ...
    İstanbul'dan kucak dolusu sevgiler ,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de senin kadar güzel anlatabilsem.... :( Sevgiler karşılıklı güzel arkadaşım.

      Sil
    2. Bu arada Ankara da bir müze daha gezdim. Yeni bir müze sayılır. Daha önce de tesadüfen görmüş kapalı olduğundan ziyaret edememiştim.
      " Şaırler ve Yazarlar Evi " Sokak aralarında böyle yerler görünce çok mutlu oluyorum :)

      Sil
    3. Kesinlikle katılıyorum sana , ne çok birikim var Anadolu'da , ne çok medeniyetin beşeği olmuş .
      Keşke daha çok Müzemiz daha doğrusu müzecilik anlayışımız olsa . ileri medeniyetler geçmişlerinin bir parçasını dahi ziyan etmeden sergiliyorlar , hem de neredeyse ne varsa ellerinde ona hemen bir müze açıyorlar. Oysaki bizim ne çok geçmişimiz var sergilenecek .
      Ayakta tutmak ve desteklemek için de gezmek gerek var olanları.
      Öpüyorum seni . İstanbul'da Sunay Akın'ın Oyuncak Müzesini gezelim birlikte , İStanbul'un en keyifli müzesi .

      Sil
    4. Çok isterim. Sunay Akın biat kendisi beni davet etmişti :)

      Sil
    5. Bizzat diyecektim ) Bu arada müze ve müzecilik ile ilgili düşüncelerine tamamen katılıyorum canım. Riga da neredeyse senin benim evimdeki aile yadigarı porselen parçalarla bir binanın bodrumunda açılmış girişi de epey bir para olan müzecik'i görünce aklımdan geçenler aynen yazdıklarındı.

      Haydi birlikte " Yüksük Müzesi" açalım ;))

      Sil