30 Mayıs 2018 Çarşamba

Ankara Şair ve Yazarlar Evi Müzesi


İşte bir "sokak arası neşesi" daha Hamamarkası'nda.

İlk rastladığımda Satranç Müzesi'ne gidiyordum. Havanın çok soğuk ve kapalı olduğu bir günde onunda  kapısı kapalıydı. Yazmıştım bir kenara. Geniş zamanda gelinecek, uzun uzun gezilecek diye.



Mevsim değişti, gökyüzü mavi-beyaz, güneşli bir günde yolum yine bu küçük müzenin olduğu merdivenli sokağa çıktı.

Lakin bu defa da vaktim azdı. Alp küçük taşlık da kitabını okurken ben bir solukta daldım içeri. 
Sanki tüm eski dostlar toplanmış yolumu gözlemekte. Bende deseniz öyle büyük bir merak, heyecan..



Girişte elbette Mehmed Akif, 





Onun "Huzur" unu okuduktan sonra beni kurduğum cümlelerden utandıran Ahmet Hamdi Tanpınar,


Vazgeçilmezim Orhan veli,


Ömrüm Özdemir Asaf ve daha niceleri.....







Kişisel eşyaları, ilk basım kitapları ile bu iki katlı Ankara Evi'nin tüm sahipleri geniş zamanlarda yolunuzu bekliyor efendim.






18 yorum:

  1. Güzel bir yere benziyor. Ankara'da en sevdiğim yer Hamamönü idi. FakatHamamarkasına yetişemedik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hamamarkası daha güzel bence. Hem hiç bir yere de kaçmıyor Arif Bey, bekleriz :)

      Sil
  2. Ben de sizin gibi o ara sokaktan geçerken keşfedip burada anlatmıştım. :)

    https://sendenbendenbizden5.blogspot.com/2017/12/sair-ve-yazarlar-evi-muzesi.html

    Yolunuzun düşmesine çok sevindim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevdiğim bir dostumun dediği gibi " birbirimizin ayak izlerine basarak ilerliyoruz bazen"

      sevgiler

      Sil
  3. Müze sevmeyen insana müze sevdirecek bir yer. Orası kesin... Orada olmak istedim, ilgim çok olduğundan sanırım, orada saatler geçirmek istedim... Hiç görmemiştim bu kadar detayı. Şimdi merak edip araştırdım biraz, gerçekten çok faydalı, bana bir şeyler katan bir yazı olmuş. Çok teşekkür ederim... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://sendenbendenbizden5.blogspot.com/2017/12/sair-ve-yazarlar-evi-muzesi.html

      Melissa'cığım, burada çok daha güzel ve kapsamlı anlatılmış. Bakarsanız gitmiş kadar olacaksınız eminim.
      Sevgiler canım

      Sil
  4. Önünden geçsem de içine girmek nasip olmadı.
    Ankara'ya döndüğümde ilk fırsatta görmeyi düşünüyorum.
    Şairlerin hepsi de insana yaşam vaat ediyor.
    Özdemir Asaf'a yüklediğiniz anlam çok hoş. Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüm sanat dallarında emek verenlerin arasında edebiyatçıları ayrı tutarım ben. Hele şairleri başka severim. Galiba fark ediliyor :))
      Sevgiler.

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Obrigada meu querido amigo.
      Desejo um bom fim de semana

      Sil
  6. Ah Ankara'ya yolumuz düşse ne çok gezecek yer var.

    YanıtlaSil
  7. Ne güzelmis cok isterim gezmeyi 😊

    YanıtlaSil
  8. Müzeler o kadar değerli ki... Toplum olarak gereken ilgiyi göstermiyoruz; ama her bir müze kişi bazında bile değişiklikler yaratarak toplumu etkileyebiliyor. Yaşayan kültür mekânları... Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil