15 Ocak 2019 Salı

1 Dizi - 1 Kitap - 1 Film

Kitap, film ve dizi seçme konusunda blog yazan arkadaşlarıma ne kadar teşekkür etsem azdır gerçekten.Yıllar içinde beğenisi uyan, okuduklarımızdan aynı zevki aldığım bir çok arkadaşım oldu.
Her biri cesaretlendiren, hayatı güzelleştirip, kolaylaştıran güzel arkadaşlarım.



Alias Grace; 6 bölümlük güzel bir netflix dizisi. Kimin tavsiyesi idi gerçekten hatırlamıyorum.
Ben hasta yatarken hepsini bir günde izledim. Krizden, kazanç böyle bir şey olsa gerek :)


Orta Zekalılar Cenneti;
 bir dostumun geçen yıl bir seyahat öncesi yollarda okumam için verdiği kitaptı. 
Yanımda başka kitaplar olunca okumak bu zamana kaldı.

Bu arada kütüphanemde hepi topu 4 Livaneli kitabım varmış. Bu 5.
Olsun. Ben müzisyenliğini, yazarlığından çok severim zaten.


Okunuyor mu?
Ben ikincisi olmaya çalışıyorum da... Ayraça dikkat bu arada :)
Evde hiç yok ta  :))
Şaka bir yana, bir zamanlar bir yerde okumuştum. 
Kitaplarınızın arasında bir şeyler unutun (!) diyordu. Okuduğunuz zamanda yanınızda, elinizde olan,
Bu çikolata çok uzaklardan gelmişti. Biraz seyrettim, sonra da yedim afiyetle.
Sonra çocukluğumuzdaki gibi, kabını tırnak ütüsü yapıp kitabımın arasına koydum.

Siz de yapın böyle şeyler.
Bulmak eğlenceli oluyor sonrasında. Geçenlerde iki yıl öncesinin alış veriş fişi çıktı birinden.
Her şey  ne kadar hızla pahalanmış.


Çok beğendim... 
Konusu herkesin kalbine dokunacak, bildik karakterleri bulacağı bir film.

**********

Sanatla ve sevgi ile kalın efendim.
Çünkü her ikisi de tedavi edicidir :)


36 yorum:

  1. Harika seçki için tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada olduğunuz için ben teşekkür ederim Sibel.

      Sil
  2. Özellikle 6 bölümlük mini dizi tavsiyeniz için teşekkür ederim. Kaliteli mini diziler çok azdır... Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de severim mini dizileri. Umarım benim kadar beğenirsiniz bu diziyi siz de.
      A, bir de epey önce izlediğim vardı.
      Anne ( with an "E" ) tekrar izlenecek tatda bir dizi benim için.
      Şiddetle tavsiye ederim.

      Sil
    2. Ona da bakacağım teşekkür ederim... Selam ve Dua ile...

      Sil
    3. Özellikle bu tatil süresinde çocuklarla izlenebilecek, güzel ve faydalı mesajlar içeren bir dizi.

      Sil
  3. Benim kitaplarım el değmemiş gibidir. Bir gün annemim kitaplarına bakarken aralarından çıkam yazıların ve kâğıtların beni çok mutlu ettiğini fark edince ben de aralarında kâğıt bırakmaya çalışıyorum şimdi. Gerçi alışkanlık gereği bir yapıyorsam on unutuyorum ama olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl dustur edinmişsem, sayfa numarasını aklımda tutar, yine de sayfa kenarını kıvıramam ben de. Çizemiyorum da satır altlarını. Sonra da kızıyorum kendime.

      Sil
  4. Çok uzun diziler izleyemiyorum.6 bölüm benim için makul.Uygun bir zamanda izlemek isterim.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bölümler de çok uzun değil zaten. Umarım zevkle izlersiniz.

      Sil
  5. Diziyi listeme alayım. Livaneli kitapları bende de var ama nedense elim gidip bir türlü başlayamadım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sadece bir kitabı iz bırakmıştır. O da "Serenad" . Bir büyüğüm o zamanlarda yaşanan olayların tanığı olduğundan o da.

      Sil
  6. Öncelikle çok geçmiş olsun. buradaki dostlarımız sayesinde ufkumuz daha da genişliyor.
    Livaneli çok özel bir insan. Bu kitabını ben de okumamıştım. Okuyacağım en kısa zamanda.
    Ah o çikolata kağıtları nerelere aldı götürdü beni.
    Teşekkür ederim bu güzel anı bana yaşattığınız için.
    bu arada babamın kitabını size ulaştırabilmem için tigrisdriver@gmail.com adresine adresinizi yazarsanız sevinirim.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dostlar konusunda ne kadar haklısınız. Gezi planlasam hemen bloglara bakıyorum. Kitap, sinema, fuar, sergi.... Hayatı kolaylaştıran herkese minnettarım.
      Size hemen yazıyorum. Sevgiler karşılıklı :)

      Sil
  7. Alias Grace ben tavsiye ettim, ben ettim! :))) Çok sevdiğim bir diziydi, sizde de görünce sevindim mi acaba?:)
    Goodbye Christopher Robin'i de en son yaptığımız uçak seyahatinde seyretmiştim. O da şahane bence. Hastalık sürecinde olsa da ne güzel şeyler okumuş, izlemişsiniz. Geçmiş olsun bu arada.
    Kitap içinden 2 yıl öncesinin alışveriş fişini bulmak can sıkıcı olmuştur tahminim:) Hayat pahalılığının belgesi gibi adeta.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A, çok teşekkürler canım :)) Hepsi ilaç gibi geldi, yoksa geçeceği yoktu sahiden.
      Bundan sonra kimin tavsiyesi olduğunu da not alayım, teşekkür edeyim. Hiç hayal kırıklığı olmuyor çünkü.
      Harikasınız hepiniz.

      Sil
  8. Paylaştığın filmi duymuştum Tülin abla ama henüz seyredemedim.Güzel haftalar diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka vakit bulup izlemelisin Gamze'ciğim. Senin güzel kalbini sımsıcak edecek bir film çünkü.
      Güzel haftalar canım.

      Sil
  9. ben de bu aralar house of cards izlemey başladım dizi izlemek ard arda bölümleri bitirmek harika oluyormuş vallahi..blogger arkadaşlardan öğrendiğim dizi kitap filmleri not etmeye de bayılıyorum ...bu filmleri ve dizileri de not aldım ...o kitabı okumuştum beğenmiştim diye hatırlıyorum...geçmişler olsun ...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Geçti inşallah.
      Evet, hazıra konmak gibi oluyor o notlar. Ben de bayılıyorum bu işe :)
      Sevgiler

      Sil
  10. Bu yaşıma geldim hala okudugum kitapların arasına bir şeyler koyarım. Kuru bir yaprak, piyango bileti en çok ta onu koyarım belki bi gün koleksiyon yapan birinin eline geçer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimkilerden de kuru çiçek çıktığı olur, evet. Piyango bileti iyiymiş ama :)

      Sil
  11. Film ve dizi onerileriniz tam bana göre,teşekkürler. Benim kitaplari da kitapçıya tekrar koysam sıfır olarak satılabilir, hic kiyamam. Ayrac bile kullanmam, sayfa sayisi hep aklimdadir. Ama aralarından gazete kupürleri ve bol bol çiçek çıkar😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gazete kupürü harika fikirmiş, çok sevdim :)

      Sil
    2. Yukarı da yazmıştım bir yoruma cevaben, size de yazayım;
      A, bir de epey önce izlediğim vardı.
      Anne ( with an "E" ) tekrar izlenecek tatda bir dizi benim için.
      Şiddetle tavsiye ederim.

      Sil
  12. son sözün beni benden aldı.sana diyorum yine diyorum tülinnnnnnnn!YAZZZZ! kitabı okumadım,filme ise bayıldım.diziye şimdi bi bakayım nedense jane eyre geldi aklıma resmine bakınca.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, canım öyle çağrışımı var fotoğrafın. Seveceksin ama :))
      YAZ, BENİM İÇİN BİR MEVSİM ADI TATLIM.
      DENİZ, GÜNEŞ FALAN..

      Sil
    2. bak bak bak...:)) espriye vuruyor.yaz dedim yaz gelsin demedim canzağızım:))anladın sen onu.

      Sil
  13. Kitap okurken, kaldığım yerde sayfanın sağ üst köşesini bir cm civarında kıvırırım. Kıvırdığım yön sayfanın kaldığım yerini gösterir. Cehaletimi bağışlayın ama benim anlamadığım, şimdi bu kitaba saygısızlık mı oluyor?:) Eşim okuduğu kitapların arasına kağıt para koyar. Sonra arkadaşlarına verir okuması için. Bazen paraya ihtiyaç olduğunda kitap aralarına bakarız:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah, fark ettiyseniz sizin yaptığınız gibi kitap sayfası kıvıramamak işkencedir anlamında yazmaya çalıştım. Benim ilkokul öğretmenlerimden biri kazıdı bu düsturu beynime. Kıvıramam, satır altları çizemem.... Kitaba değil de, öğrendiğime saygı diyelim:)
      Büyük oğlum tam bir kitap tutkunu ve benden beter. İzin verirse kütüphanesini kullanırım ve çantamda taşımanın kuralı vardır. Mutlaka bir poşet içinde olacağına dair. Yani benden beter bir çocuğum var.

      Kitap arası para fikri de güzelmiş doğrusu. Sağlıcakla kalın.

      Sil
  14. Tülin'cim sana yorum yapıyorum ama son zamanlarda hep telefondan yaptım. Sanırım beceremiyorum oradan yapmayı, gelmedi mi acaba ?
    Filmi not ettim, dizi hakkında iyi yazılar okumuştum hep..
    Geçmiş olsun Tülin'cim, ama hastalığı bile güzelliğe çevirmişsin..
    Kocaman sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Telefondan yazdıklarına hep cevap yazdım aslında ama.... neyse, gönüller bir ya, önemli olan o canım.
      Hastalığım geçti gibi ama çok sarstı gerçekten. Kendimi nazar ettim. Kolay kolay hasta olmam, olunca da yatmam diye :)

      Diziyi seveceksin bence. Geldiğin ve yazdığın için teşekkürler ve çok sevgiler.

      Sil
    2. Kendimi yanlış ifade etmişim telefonumdan girip bloguna yazmaya çalıştım ama becerememişim sanırım demek istedim :)

      Hasta olma sen <3
      Sevgilerimle

      Sil
    3. A anladım nihayet :)
      Kimseler hasta olmasın kuzum,çok fena birşey. Sevgiler

      Sil
  15. Ben de bloglardan cok faydalaniyorum okuma ve izleme konularinda 😊.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika bir yol bu değil mi :) Paylaşan, yazanlar sağ olsun.

      Sil