19 Ocak 2010 Salı

2009 'A DAİR..




---Pek çoğunun yüzünü görmediğim,sesini duymadığım geniş,
güzel bir ailenin üyesi olmanın tüm keyfini yaşadım 2009 da.

Sevinenle sevindim yürekten,acılara içim titredi.
Çocuklarımız için dualar ettik aramızda mesafeler yokmuşçasına.
Gizliden söyleştik kimi zaman,fısıltı gibi bazılarıyla.
Birbirine dokunmamış ellerimiz varken,
yüreklerimizin sıcaklığı ile ısıttık değer bilenleri.
Bir olduk,birlik olduk, içimizdeki insan sevgisini
güzel yurdumuzun dörtbir yanına ulaştırmaya çalıştık paket paket.

Bizler vatanımızda yaşarken uzaktakilerin özlemini yüreğimizde duyduk.
Geldiler,sevindik evimize gelmişlercesine.
Gittiler,üzüldük bir simidi paylaşamadık,bir bardak çayı birlikte içemedik diye.

Bazen yaşamak yorsada,sevmek yormadı beni 2009 da.

---Hepi-topu iki işletmede çalışıp emekli olmuş ben ,
(taş gibiyimdir,atıldığım yerde kalırım) işyerimi değiştirdim.

Yeni oda,yeni masa,yeni insanlar...İyi oldu,ne diyeyim.


---Hastaneler bensiz,ben steril kokulu odalardan uzaktım geçen yıl.
2010 da da böyle olması dileğim ya...Bakalım.


--- Küçüğümle rüya gibi bir tatil yaptık Küçük Ev de.

Sabah,akşam yüzdük.

Dağlara çıktık,adını bilmediğimiz köyler,dereler,şelaleler gördük.

Şehitlikleri,siperleri,anıtları gezdik.
Kahramanlık hikayelerine gözyaşı dökerken içimizden gururlandık.

Sabahın ilk ışıklarını görene kadar arkadaşlarımızla sohbet ettik.

Gecelere aktık,birbirimize emanet anne-oğul olarak bazen rolleri değiştirip muzurluk yaptık.

----Bir önceki yılda okuduğumdan daha çok kitap okudum,daha az uyudum.
Yeni müzikler dinledim,sergiler gezdim.


Fotoğraflar çektim,yazılar yazdım pek çoğunu paylaştım.
Sonrasında dönüp dönüp baktım,tebessüm ettim.

----Bu yıl haftanın birkaç saatini BENİM ilan ettim.

Evdekilere ''biliyorsunuz o yarım gün bana ait''diyebildim.
Onların yüzüme şaşkın bakışlarını görmezden gelip,kendimi sevdim.

---Hep istediğim sonbaharda tatili nihayet yaşadım.

Yapraklar sararırken ben Küçük Ev'e kaçtım.
Serin sabahlarda yürüdüm,mis kokulu ağaçların dallarından zeytin topladım.
Issız çay bahçelerinde gün batımını seyredip,balıkçıların türkülerini dinledim.


---Arkadaşlarım geldi. Ankara'nın sevdiğim yüzünü bir de onlarla gördüm.

Sevindim,şımardım,eğlendim..Ayrılıklarda yine hüzünlendim.


---Hayatımdan bir isim daha eksildi.

Birini kaybettiğimde hep bunu düşünürüm.
Gidenle birlikte gider onu tanımlayan sözcük.


---Kırgınlıklarımı unutmaya çalışıp herkeslerle sulh ilan ettim.

E,zor oldu biraz ama affetmenin hafifliğine değdi doğrusu.

---Eski evimi,şehrimi,arkadaşlarımı,akrabalarımı ziyaret edemedim.

İçimde özlemleri deva bulmaz bir yara gibi acıdı durdu.
İnsan hasreti de kabulleniyor çoğu zaman kader gibi ,öğrendim.

--Bu köhne dünyada bir yıl daha yaşadım.

Acılarımda,sevinçlerimde,korkularımda,yalnızlığımda hep O na sığındım.
Hamd ettim verdiklerine.
Sevgisinden şüphe duymadım,şefaatinden ümit kesmedim.
Giden yılda da yaşadığım iyi-kötü her şey için Allah a şükrettim.
Vardır bir hayır...dedim.



10 yorum:

  1. ablacigim blogun hayirli olsun güzel paylasimlarda bulusmak dilegiyle .....

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı uğurlu olsun Tülin abla yazılarının hayranlarından biri olarak takipteyim.

    YanıtlaSil
  3. teşekkürler Nurhan'ım,Maral'ım.
    hadi ayağınızı sürtün,
    bu bloğun misyonu itibarı ile gelecek olanlara çok ihtiyacı var.

    YanıtlaSil
  4. Hayırlı olsun Tülin...

    YanıtlaSil
  5. İnşAllah Serpil.
    Hayırlı işlere vasile olsun.
    ama hep istediğim gibi,sizlerle olsun.

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Tülin Ablacım hayırlı osun , bulut gölgesinde tadına doyamayacağımız paylaşımlar olacak emininim.Her zaman yanındayım , sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Baktım ki birbirimizin evine konuk olabilmemiz hayal,
    ben de gelirsiniz diye bu adrese taşındım.
    Yol üzeri,geçerken uğrayın diye .
    Beklerim canım.

    YanıtlaSil
  9. sevgili tülin,blogun çok güzel olmuş,yazilarını,şiirlerini özlemiştim,iyi ki açmışsın,emeğine güzel yüreğine sağlık,ben HARBİKIZım,sevgilerimi gönderiyorum

    YanıtlaSil
  10. Behüle,merhaba canım.
    Bende sizleri özledim.
    Emekleriniz,katılımlarınız unutulurmu hiç?Yürekten sevgiler hepinize.

    YanıtlaSil