17 Ağustos 2011 Çarşamba

17 Ağustos 1999' A Dair



Bir yaz gecesi yine nedensiz terketmişse uykum beni.
Başkentin ışıkları denizin pırıltıları olmuşsa gözlerimde.
Ben o gecedeyim.

Toprağın,göğün,denizin canlanıp canlar aldığı O yerdeyim.

12Yıl oldu.

Yara aynı...Sızı da.


Dün gece dostlarım aradı.''Tören var'' Dediler.

''Aklımızdasın''....

Aklımdasınız.

Bugün dokunmasınlar bana.Aramasınlar.

Çiçeğimi aldım,eski bir arkadaşa gidiyorum.

Dedim ya yokum burada.

Ben pencereleri denize bakan evimdeyim bugün.

Bahçesine diktiğim gümüş yapraklı söğüt dalları ağaç olmuşmudur diye meraktayım.

Kapı pervazındaki çocuklarımın basamak basamak boy çizgilerine dokunmaya,

duvarlarındaki minik el izleri duruyor mu diye bakmaya gidiyorum.

Sevinçlerimin,kederlerimin sessiz ortağına,yıllarca sevip bir gecede terk ettiğime gidiyorum.

Ben bugün eski bir arkadaşa,pencereleri denize bakan evime gidiyorum.


(10  yıldır yazdıklarım bunlar.Her yıl aynı gün,aynı duygular...)



13 yorum:

  1. Allah bir daha yaşatmasın çok zordu

    YanıtlaSil
  2. off off derinden bir off çektim şimdi.. şiirinin inanılmaz dokundu yüreğimin tellerine.. allah herkese sabır versin..

    YanıtlaSil
  3. amin canım,yaşanmasın birdaha inş.

    çelebi'm şiir gibi mi olmuş.
    Ben düz yazı formunda yazdım sanıyordum.öylesine işte.

    YanıtlaSil
  4. Çok dokundu bu yazın ablacığım. Allah bir daha yaşatmasın o günleri.

    YanıtlaSil
  5. herkes 17 Ağustos yarasını ve onun derin acısını yüreğinde taşıyor lakin halen yaklaşan Istanbul depremi için hiçte rasyonel tedbirler alınmıyor:( bir gün yine yüreklerimiz kanayacak, canlarımız yanacak..acısını unutmadık kayıplarımızın ama ders aldık mı dersiniz?

    YanıtlaSil
  6. Dönüp okuduğumda beni utandırdı aslında Yeşim.
    Onca kayba rağmen ben kendimemi acımışım?
    Oysa hayattayım,ailemde öyle.
    Aslolan yaşamak galiba.

    Ben bu kaygıyı hergün içimde taşıyorum fiamma.
    O geceyi orada yaşamak başka bişey
    çünkü.
    Ders almak için geç kalmadık inş.

    YanıtlaSil
  7. Tülinim, hiçbir kelime sana teselli olamaz biliyorum. O nedenle sadece, seni hiç görmesem de, sevdiğimi söylemek istiyorum...

    YanıtlaSil
  8. Banu'm.....sağol canım.
    Kalp kalbe karşıdır sadece bir çiçek adı değil sayenizde.

    YanıtlaSil
  9. duygularımı paylaşmana ve iyaretine teşekküre geldim.
    Allah bir daha göstermesin...amin

    YanıtlaSil
  10. Bir daha yaşamamak niyetiyle. Öptüm seni Sultanım.

    YanıtlaSil