7 Ağustos 2011 Pazar

Üzerlik










Biliyormusunuz, nazara karşı kullanılan bu tohumlar

inanışa göre şehit kanı dökülen topraklarda yetişirmiş.

Bir de Üzerlik Köyü diye bir de köyümüz varmış Kayseri ye bağlı.

Gelelim benim üzerliğe;

Evde bir avuç üzerlik tohumu vardı .

(Evlerimizde ne yok ki ?

Son zamanlarda her şey bulunur oldu ,derde devadan gayrı)

Bir de tahta boncuklar.

Dileğin boncuk perdesinden bir kaç sıra bana düşmüş,

bunlarla çanta sapı yaparız diye dahiyane (!) fikir üretmiştim ya.

İşte tüm bunlar ve biraz karton,elyaf,çeşitli kumaş parçaları,boncuklar

ve iğne iplik kullanarak

geleneksel formda bir nazarlık elde ettim.

Benim gibi nazara inanan,yeni iş yeri açan bir arkadaşıma hediye gidecek.

Umarım 'bu da ne ola? ' demez :))

16 yorum:

  1. Çok güzeller Sultanım. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olmuş Tülinciğim, yeni sahibine şans getirsin inşallah.
    Ben çok severim üzerlikleri özellikle kapadokyaya gittiğimde alırım dayanamayıp demek KAyseriymiş o tohumların memleketi ben herhangi bir tohumla yapılır diye bilirdim:))

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık nazarlıkları bende çok severim harika olmuş

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim Dilek.

    Amin fiamma.Bir ara senin üzerlikleri de görmek isterim.
    Altına bir de Kapadokya gezisi döşenirsin olma mı?

    Teşekkür ederim örgüçantam.

    YanıtlaSil
  5. Banu abla sayesinde tanıştım blogunuzla, ne güzellikler yaratmışsınız... Ellerinize, emeğinize, gönlünüze sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Demez, demez. Bayılır hem de:)) Çok güzel olmuş. Eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  7. ama ama ama benim evimde üzerlik yoook :(
    Şunu bir araştırayım, bizim buralarda varmıdır diye, sen bilirsin aslında Tülinim, varmıdır bu dağlarda?
    Ne güzel nazarlık yapmışsın, kıskansam mı acaba:)) Yok yok kıskanmayacağım bu defa, ellerine sağlık canımcım:)

    YanıtlaSil
  8. Merhaba cebimdekirenkler,umarım seversiniz bulut gölgesini.

    Senin nazarlıklarının yanında o-hooo ,benimkiler ne ki Nedret?
    Teşekkür ederim nezaketin için :)

    Aman Banu,bir sürü işin var zaten.Boşver üzerlik müzerlik uğraşma.
    Ben yaparım sana canım.
    Şimdi dağ bayır üzerlik otu aramanın zamanı mı?

    YanıtlaSil
  9. çok güzel ve orijinal ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  10. Nedesem Beğenirsin link Party'de yeni rastladım çalışmanıza.Çok değişik ve güzel bir çalışma olmuş , ellerinize sağlık . Çok beğendim

    YanıtlaSil
  11. Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  12. çok güzel olmuş .Aman nazar değmesin:)))

    YanıtlaSil
  13. Nazarlıkları bende çok severim hediye götüreceğim zaman aklıma gelen ilk şeydir.Ellerinize sağlık çok güzel olmuş.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin keçe nazarlıklar da benim aklımın bir köşesinde Mehtap Hanım :)
      Sevgiler.

      Sil