15 Kasım 2012 Perşembe

Mevsimlerden ; Tiyatro


Sonbahar ;
Ankara da uzun güneşli günler,serin sabahlar,ayakkabılarınız çamurlanmadan gezebileceğiniz yağmursuz ılık günler demektir.
Sergiler,konserler başlar ekimle birlikte. Tiyatroların önü cıvıl cıvıldır.
Bir de arkadaşlarınız varsa yanınızda, her şey pamuk helva tadındadır zaten.
Yani,dünyanın hiç bilmediğiniz çarkları dönüp durmaya,öğütüp çiğnemeye devam ederken son hızla her şeyi, sahnedeki oyunla başka hayatlara sızıvermenin tam zamanıdır Ankara da sonbahar...


Demiştim ya.


Ankara da Evkaf Apartmanı da Devlet Tiyatrolarının bence en güzel binasıdır.
Cumhuriyetimizin ilk yıllarında yapılan bu tarz yapılar başkent de parmakla sayılacak kadar az olduğundan,
bu muhteşem yapı hemen çarpar gözünüze.
Kapılardan birinin kenarında,pirinç plaketlerin üzerinde vakti ile burada kalan sanatçıların isimleri yazar.
Orhan Veli, Ahmet Hamdi Tanpınar...

( Bina dış görseli int. alıntısıdır )


Geçen akşam bu binanın bünyesindeki Küçük Tiyatro ya 
"Soğuk Bir Berlin Gecesi" adlı oyunu izlemek üzere gittik.


Bir süre, bu güzel sütunlu girişte oyunun başlamasını bekledik.





Tiyatro salonu adı gibi; küçücük, işlemeli kubbe tavanlı bir salon.

Sahne


Ve,oyuna emeği geçenler.
Tiyatro sevenlere seyredilmesi şiddetle tavsiye edilecek bir oyun çıkarıyorlar.

Tiyatro ile ilgili bir zamanlar şurada yazmıştım düşüncelerimi.
Bugün de aynı duygular içindeyim .

Ve, eve gelince....


Sıcacık kahve,ben yapımı un kurabiyesi : ) şımarma günümün tamamlayıcıları.
Eee..Siz en son hangi tiyatro oyununu izlediniz?
Zor yerden mi sordum yoksa ?










19 yorum:

  1. Zor oldu gerçekten.En son geçen sezon devlet tiyatrosuna gitmiştim 'tek kişilik şehir' e... Ama sinemaya tercih ederim her zaman

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam,geçtin Evren.Aferin.Bu sezon yeni başladı sayılır.Geçen senenin devamını bekliyorum. Bloğunda da fikir verirsen oyunlarla ilgili bize de faydası olur.

      Sil
  2. Zor yerden sordun örtmenim ama ben yanıtlayabilirim; Geçen kış Çakırcalı opretini izlemiştim en son sayılır mı?
    Bu gün D.O ve B.Salonun'nun arka sokağından geçtim,arka kapıdan sokağa taşan tiryakiler sigara tüttürüyordu ve ben de gidip sezon proğramını alayım dedim kendime. Aceleydi işim,haftaya alsam olur mu?
    Biz İzmir'de pek şanslı sayılmayız Tülin,Milli Kütüohane'nin orada eski El Hamra sineması vardı (şimdi Devlet Opera ve Balo Salonu)her sezon 3-5 oyun sergileniyor ,gitmeye çalışıyorum,bir de AKM'ye gelirse işte o kadar!
    Ankara'da en çok AST'ı severdim. Hey günler hey!!!!
    Güzel geçsin hafta sonun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi sayılsın bakalım.Programı da hafta baiı al,aman unutmayasın! Aa..Ben öğretmen olsaymışım,bol keseden dağıtacakmışım notları..Ne severdi çocuklar o zaman beni :))
      DT nın kasım ayı programında turneler de yazıyor.Bakayım İzmir var mı ?
      Ben de sana ve ev halkına güzel bir hafta sonu diliyorum canım.

      Sil
  3. çocuk oyunuydu sanırım. dört mevsim vivaldi. Melisa'yı götürmüştüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi sen de Melisan'nın yanında olmakla kurtardın Zeynep :)

      Tiyatroyu unutanlar zaten buraya yorum bırakmayacak.

      Sil
  4. Sevgili Tülin yarın akşam 17.Tiyatro festivali açılışı var.Taksav!ın düzenlediği başlığı görünce acaba neden bahsedecek diye bekledim Yarın açılıştayım 1o gün boyunca tiyatro :genelde Akün'de görevliyim.Arada br bu soruları sormak lazım.tiyatro sevdalısı olmak güzel.İyi seyirler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ÇSM nin aylık programında okumuştum festivali.Bilet bulmak her zamanki gibi sorun.Gerçi sokak oyunlarını seyretmek bile güzel ama Hamlet'i de izlemek isterdim doğrusu.Matine,suare...bitmiş :(
      Akün'e gelirsem sorarım sizi :)

      Sil
    2. Hamlete o kadar çok talep olmuş ki ikinci bir oyun konuldu.Onunda biletleri bitmiş.festival komitesi bu işe şaşırdığını söyledi.Beklerim .Sevgiyle kalın

      Sil
    3. Blogda da adınızı göremedim ben :)
      Çiçek Hanım mı?

      Sil
    4. İsmim Zehra Konukman.Adımın anlamı; bir gün felsefe dersi anlatıyordum bir öğrencim adınızın anlamını biliyor musunuz dedi.Bilmediğimi söyledim.Zehra'nın anlamı ilkbaharda ağaçlar çiçek açarken parıldarmış ben de bloğun adını öyle koydum.Zöhre yıldızıda benzer anlamda parıldamak .

      Sil
    5. Memnun oldum.
      Ne güzel bir anlamı varmış adınızın.
      Tülin de Farsça da "ayna" anlamını taşıyormuş, bir anlamı da "ayın çevresindeki aydınlık"mış.

      Sil
    6. SİZİN Kİ DE GÜZEL BEN DE MEMNUN OLDUM.

      Sil
  5. Biz son zamanlarda kendiliğinden gelişen bir tüliat oyununun başrolünü kaptık hayatımızda sergiliyoruz şahsen! Bekleriz!

    Efendim bizim dolaştığımız yerlerde daha ziyade Opera, Bale seyirlikleri ağırlıkta! O Olmasın Bu Olsun Operası ve Giselle Balesi en son seyrettiklerim. Ayrıca Bakü' de gittiğim bir tiyatro oyunu da var Baxt Üzüyü!

    Böyleyken böyle!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dolaştığınız yerleri seveyim.Daha ne istiyorsunuz kuzum?Hayatınız gayet interaktif bence.Hem oynamalık,hem seyirlik.
      Bu gidişle,sınıf birincisi sen olursun canım.

      Sil
  6. Hımmm herhalde ben göğsümü gererek söyleyebilirim. Hala dumanı üstünde ha ha ha.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seninki şahitli,ispatlı güzelim.5 aldın gitti.Yıldızlı,altın varaklı hem de.

      Sil