24 Haziran 2016 Cuma

Tallin Çiçek Festivali ve Kadriorg Sarayı


Üç aydan fazla süren bir çiçek, bana göre bahçe düzenleme festivali bu.
Çünkü toplamda gördüğümüz çiçek sayısı, bizde ortalama bir seradaki kadar etmez.
Belki de bu sebepten halk arasında çiçek bir kıymetli, bir kıymetli sormayın.
Bir kere öğleden sonra birine ziyarete giden herkesin elinde bir çiçek. Genç, yaşlı, kadın, çocuk... 
Evet, evet... Demet falan yok, bir, bilemedin iki sap bir şey! 
 Hele öyle bizdeki gibi fiyonktu, tüldü, incikti, boncuktu hak getire. Sapına bir saman çöpü. İşte bitti !
Tek bir Margeret'i nezaketle taşıyanı gördü bu gözler :o


Şehir zaten yemyeşil. 
İklimden dolayı çoğu ağaçlar en az beş katlı bina yüksekliğinde ve sürekli kuşlar ötüyor.
Hele bu mevsimde güneş batmadığı yani tam karanlık olmadığı için garipler hiiç susmuyor.
Sesi ötmekten çatallaşan kuş var, inanın :)


Bahçe aksesuarları mı desem? Ne desem?










Bir yağan, bir duran yağmur altında gezdik bahçeleri. Hava genelde kapalıydı.
Bu yüzden biraz karanlık çıktı fotoğraflar. 


Bu bahçe paravanlarını çok beğendim.
Hele çakma kütüphane olanı :)




Ve    Kadriorg Sarayı


Eski Şehir den iki kilometre ötede Kardiorg Sarayı. 
Anlayacağınız yine yürüdüm. Tülin'in Tallinn de işi ne ? 
Sarayı Çar Deli Pedro tarafından 1710'da karısı için yaptırılmış. ( bu adam çok da deli değil galiba )
Güzel binanın bir bölümü şimdilerde resim müzesi.



Girişte tanıdık biri karşılıyor gelenleri.  Bizim oralardan, Venüs.


Sarayın kocaman arka bahçesi ön tarafından güzel.






Havuzlar, heykeller, bahçeler, yollar her yer, her şey tertemiz.

Ulus'un hatta Ankara'nın simgesi güzelim heykeli, bir araba fırçası, hortum ve bir merdiven olsa ! 
diye diye seyrettiğim geliyor aklıma.


Müzenin hediyelik eşya dükkanında her şey satılıyor neredeyse.
Fiyatlar ise uçuk!




Örneği fotoğraftan çıkaran marifetli arkadaşlarım, şu bir çift eldiven 34 Euro! yaaa..


Bak yine yoruldum!
Müze falan anlamam, bulduğum yere çökerim arkadaş!
Hem zaten ben de müzelik oldum artık. Bakın hiç sakil durmuyorum ortamda :))

Hadi şimdide günün final fotoğrafı;


Bu merdivenler bir ormana çıkıyor. Çıktık, ormanda yürüdük ve Baltık Denizine vardık.
Onu da sonra anlatayım, olur mu?  Çok uzattım yine  :))



20 yorum:

  1. oh ne güzeldir oğulla gezmek, fotoğraflara baktıkça oğlumla geçen zamanı hatırladım. tadını çıkar zaman hızla geçiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya, evet haklısın canım. Neydi şu bizim kulubün adı ? Bak yine bilemedim.
      Ay yoksa Nilgün mü söylemişti. Hani onunkilerde yurt dışında da.

      Sil
  2. Biliyorsunuz Tallinn'le ilgili her şeyle ilgileniyorum bu aralar. IG'de Tallinn Üniversitesi sayfasına baktığımda mezuniyet fotoğrafları vardı en son. Kız, erkek bütün mezunların elinde dediğiniz gibi uzun dallı çiçekler, buketler vardı. Çok hoşuma gitmişti ve dikkatimi çekmişti. Demek çiçeğin önemli oluşundan ve festivalindenmiş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlara 8 ay sonra yorum yazan biri olarak tarihe geçtim galiba :)

      Sil
  3. Tülin abla inan gezerken aldığın keyfi yanındaymış gibi hissedebiliyorum.Baltık ülkeleri çok igimi çekmezdi ama resimleri çok beğendim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birlikte giderin belki Nazan'cığım. İnşallah Alp'in düğününe :)

      Sil
  4. İyi gezmeler arkadaşım ilk karedeki çiçekli bahçeye bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ne güzel çıkmış değil mi renkler ?

      Sil
  5. İçten anlatımınız ve fotoğraflarınızla sizinle birlikte ben de keyifle gezindim Kadriorg Sarayının bahçesinde..teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. Sahiden bu kadar az çiçek ile festival düzenlemek de gayret ister.

    YanıtlaSil
  7. Evladın ile gezmeler tadını çıkar canım en iyisini yapmışsınız mus mutlu geziniz olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah, dönüp baktığımda ömrümün en güzel tatili diyorum ben de.

      Sil
  8. Ne güzel fotoğraflar çekmişsin, hepsine bayıldım.

    YanıtlaSil
  9. Gezdiğin-yediğin-içtiğin senin olsun.Afiyet şeker,Ruhuna güzellik dolsun.
    Benim yerime sadece oğluşu kokla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yine özledim ama seninki daha uzun biliyorum arkadaşım :(

      Sil