18 Ekim 2017 Çarşamba

Kağıt Gemi




Eski bir haberden;
 "Bedri Rahmi Eyüboğlu 40. Ölüm yıldönümü etkinlikleri kapsamında Fotoğraf Sanatçısı Candaş Arın‘ın projelendirdiği ve Rahmi Eyüboğlu’nun hayata geçirdiği “Bedri Rahmi Eyüboğlu Anısına Kağıttan Gemi Yüzdürme” etkinliği Fenerbahçe Yelken Kulübünde gerçekleşmiş.
Etkinliğin fikir babası ünlü fotoğraf sanatçısı Candaş Arın, Bedri Rahmi Eyüboğlu’ nun “Kağıt Gemi” adlı şiirinden etkilenerek 5m boyunda 2m eninde batmayan bir kağıt bir gemi tasarlayıp yüzdürme fikri ile bir farkındalık yaratmak istemiş."

Hiç kağıt gemi yapmamışımdır. Yapmayı da bilmem zaten.  Doğduğum ev denize karşı olunca, lodos sonrası denizin getirdiği tahta parçaları gemimiz olurdu bizim. 
Sonradan öğrendim, kağıt gemiler, suyu bahçelerindeki süs havuzlarında gören memur çocuklarınınmış zaten.

Şimdi deniz uzaklarda. Kıyıcığında çıplak ayaklarla koşan üç küçük çocuk da.
Ve ben hala kağıttan gemiler yapmayı öğrenemedim.

görsel; fotokritik

10 yorum:

  1. Şiir ne kadar hoş, ne kadar naif, ya 5 öpücük sığar içine, ya 10 öpücük.:)))
    Tülin'ciğim bir daha buluşursak sana kağıttan gemi yapmayı öğreteceğim çok kolay..:))
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi de burada deniz yok ki Müjde :( Gemiler deniz yoksa üzülürler hem.

      Sil
  2. Siz yinede gemi yapmayı öğrenin belki birgün deniz gelir Ankara'ya.:)
    Ne hoş bir şiirmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelse de yakışır mı buraya. Bilemem ki?

      Bazı şiirler çocuk kalbi ile yazılmış gibidir ya. Öyle yalın, öyle dürüst. İşte o şiirlere vuruluyorum ben.
      " Kağıt Gemi " onlardan biri. O yüzden hoş Gezgin'ciğim.

      Sil
  3. Ne güzel bir şiir olmuş.Sizinde benimde gemi yapmayı öğreneceğimiz gün gelir inşallah.
    Blogunuzu takibe aldım.
    Banada beklerim
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Keşke toplandığımız da kağıttan gemi etkinliği yapsaydık canım benimmm yüzdürecek bir yer bulumasan da öpücükler birikirdi içinde:)
    Çok beğendim şiiri.

    YanıtlaSil
  5. Söyleseydin dün sana öğretirdim... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahi su kenarındaydık nasılsa. Bir sonrakinde artık.

      Sil