21 Ekim 2017 Cumartesi

Perşembe Günü Sosyete Pazarı ve DİB Kitabevi




Sıhhıyedeki bu pazara yıllar içinde benim ikinci gidişim.
Bir kalabalık bir izdiham anlatılır gibi değil.
Çocukluğumdaki bayramların arefesindeki Mahmut Paşa yokuşu gibi.
Hava da bir güzel ki... 




Çıkmış tezgahın zerine almış eline zilleri.
Şakkada şak şak, şakkada şak şak... Bir yandan da mani söylüyor. Zevkli, neşeli bir iş sahibi arkadaş.


Mantar üzerine kabartma bu minik Tallinn tablosunu Ankara da hem de pazarda bulmama ne dersiniz? Özledim ya, ben hiss-i kalbel vuku diyorum :)




Gez, dolaş ayaklarımıza kara sular indi.
Aklıma esti,  Necati Bey Caddesinin başında Diyanet İşleri Bakanlığı Kitabevi vardır.

Geçen yıllarda Osmanlıca kitaplarımı aldığım, sevdiğim, huzurlu bir yer.
Üst katına bir Kitapkafe açılmıştı. Bir türlü gidememiştim.


Bir çay içimi uğrayalım dedik, akşamı ettik.
Caddeye bakan kocaman pencereleri, tertemiz havası, tazecik pastaları ve sakinliği ile o yorgunluğun üzerine  nasılda iyi geldi. 
Nereden bulacağınızı bilemediğiniz ne kadar kitap varsa orada. Her daim %20 indirimli üstelik.
Kat'ı Sanatçısı ve öğretmeni olan arkadaşım, hocasının kitaplarını görünce çok sevindi.

Sırası gelmişken ; Kat'ı Sanatı nedir? diyenler için yıllar önce kendisi bir de blog açmıştı.

Bakın işte   BURADA


Bu iki kitabı Nalan torunu için aldı. Şöyle bir baktım ve "bunları önce ben okuyabilir miyim?" dedim.

Bakın nasıl güzel anlatıyor yazar Özkan Öze;


"Bir fabrika düşünün, yüzbinlerce farklı renk, şekil ve tatta, milyarlarca şekerleme üretiyor olsun. Aynı fabrika, bütün bu işleri yaparken, arada çok acayip lezzetli gazozlar da yapıversin. Hem de on binlerce çeşit...

Böyle bir fabrika olur mu dersiniz? Bana göre olmaz! Ama toprak fabrikasında bundan çok daha imkansız şeyler olur."




Biz çay, pasta, kitap derken karanlık bastırmış. Önce  bir foto, sonra dooğru eve!

Kitap kokulu bir pazar gün dileğimle, sevgiler herkese.


14 yorum:

  1. Kitap kafe mi ! Allahım huzur dolu göeünüyor. En kısa zamanda gitmeliyim. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğraflardakinden daha güzel bir yer inanın.

      Sil
  2. Orada olmalı çooook işedim Tülin hanım ortamı öyle güzel tarif ettiniz ki insanın nasıl canı çekmesin?

    Çocuk kitaplarına ben de merak sardım bu aralar bir kaç tane aldım dört gözler gelmelerini bekliyorum.
    Gönlüne sağlık hep mutlu ve huzurlu kalın inşallah Allah sizi hep güzel insanlarla karşılaştırsın💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Sizleri de inşallah.

      Sil
  3. Ne güzel bir gün olmuş, o pazarın kalabalıklığını biliyorum bir kez gitmiştim komşumun ısrarıyla tövbe dedim:))))bir daha..:)))aşırı kalabalık..sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. Küçük tabloya bayıldım gerçekten çok cici ve büyük emek.
    O kadın kılığında ki esnafı Ümitköy Sosyete pazarında görmüştümülkemin insan manzaralarında ilginç tiplerinden biri.Pek gülmüştük haline bizde.
    Emeğine ayaklarına sağlık arkadaşım,iyi gezmeler.

    YanıtlaSil
  5. Önce kalabalığın enerjisi üzerine sakinliğin huzuru, ne güzel dengelenmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denge son zamanlarda en cok ihtiyaç duyduğum şey aslında Handan.

      Sil
  6. Pazar gezmelerini severim ama çok kalabalık değilse:) Resminiz çok hoş.Selamlar.

    YanıtlaSil
  7. Ankara'da da mı sosyete pazarı var Tülin Abla?İstanbul'da da bir kaç tane var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara da bir kaç tane var Gamze'ciğim. Ben pazara gitmeyi pek sevmem ama bu defaki Perşembe günü Sıhhıye de kurulan. Yani merkezde bir yerde. Diğerleri hep daha uzakta oluyor bana göre. Bir de biri beni iteklemeden yapmıyorum bu gezmeleri. Kalabalıkta başım gözüm bir hoş oluyor, nereye bakacağımı, ne alacağımı bilemiyorum.

      Sil