17 Ekim 2019 Perşembe

Burdur Arkeoloji Müzesi





1956 yılında kurulan ve 2001 yılında yeniden düzenlenen Burdur Müzesi, 60.000’den fazla kültür varlığına sahip, Türkiye’nin en zengin müzelerinden.

 Şehrin ortasındaki ana caddenin üzerinde, tertemiz bahçesi, olağanüstü güzellikteki mimarisi ile  öyle davetkar ki.




Burdur Müzesi 2008 yılında “Gezilip Görülmeye Değer Müze” ödülünü almış.
Üç gün kaldığım şehirde ben de iki defa bu müzeyi ziyaret ettim.
Çok ama çok beğendim. 






Burdur Müzesi binası, Müze’nin bahçesinde bulunan medreseden geri kalan Osmanlı Pirkulzade Kütüphanesi’nin mimarisinden esinlenerek yapılmış. 





Müzede neolitik çağdan günümüze kadar eşsiz örnekler görmek mümkün.








Yapımı yarım kalmış bir mezar lahti.


Bu da "oradaydım" fotoğrafı :)


*

Athena 

Siz de bir insanoğlunun elinde yüzyıllar önce mermerin kumaşa dönüşünü hayranlıkla izleyenlerden misiniz acaba?


Ne vakit müzeleri bomboş görsem içim sızlıyor.





Hepsi Zeus, hepsi kıvırcık  saçlarını ortadan ayırmış







Spor ayakkabıma farklı bir anlam yüklendi şimdi.





İki katlı binanın ikinci katı.


Dönemin yaşam biçimini anlatan günlük objelerin tamamı burada sergileniyor.






Marcus Aurelius MS. 121-180


Hadrian MS. 76-138


Evet biraz fark var gibi :))




Meşhur Dans Eden Kızlar frizi ve Güneş Saati müzenin giriş katında sergileniyor.


Saat MS. 2 yy dan




ve bir Osmanlı Saati




Binanın arka ve yan tarafları açık hava deposu olmuş.
Orada burada öyle çok tarihi eser var ki, iki müze binası daha olsa dolacak.
Olsa ya :(
Bir şehre sadece bir arkeoloji müzesi olmalı değil ki.




Bu güzel müzenin mağazası ve kafeteryası yok.
Her iki ziyaretimin sonunda kütüphane önündeki banklarda oturup bir süre bahçedeki güzellikleri içime sindirdim.

Müzeler size sundukları ile aslında bu dünyada hiç bir şeyin sahibi olmadığınızı
her şey gibi sizin de geçiciliğinizi hatırlatıyor.

Benim gibi günün birinde yolunuz düşer mi bilemem
Baktınız düşmüyor, siz o yola özellikle çıkın.
Burdur dağlar arasında, küçük pırıltılı bir mücevher gibi onu bulmanızı bekliyordur belki.




29 yorum:

  1. Evet ben de mermerin kumaşa dönüştürülmesini hayranlıkla izleyenlerdenim. Saatlerce bakabilirim onlara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de bizim Ülkemizde bulunanların yüzleri tahrip edilmese.
      Kusursuz büstler görünce de çok seviniyorum Handan.

      Sil
  2. Burdur'a gitmiştim ama bu müzeyi gezmedim. Büyük eksiklik duydum.
    Müzeler ülkemizin en güzel tarih haritalarıdır. Gezmek görmek bilgilenmek gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müzeler bir ülkenin hatıra defterleridir. Diyor sevgili Sunay Akın.
      Senin benzetiminle tam oldu canım. Gezilerimden önce detaylı araştırmalar yaptığım için buluyorum bu gizli güzellikleri.
      Bir de Saffet Emre Tonguç son dönemde müthiş bilgilendirici yayınlar yapıyor. Bu müze onun tanıtımı ile de çok şey kazandı sanırım.

      Sil
  3. sagalassos için gittiğimde gezme imkanım olmuştu. zengin bi müze ama düzensiz bulmuştum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müzenin sergi alanı bu şehir buluntuları için gerçekten yetersiz. Sagalassos eserleri tek başına bir müzeyi doldurabilir bu anlamda haklısınız.

      Sil
  4. Baya koleksiyona sahipmiş bu müze. Paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Ziyaretiniz ve üşenmeyip yorumladığınız için ben teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Müzede eser sayısı hayli fazlaymış. Lahitlerden çok etkileniyorum. Eroslar da var. Mutlu bir aile oldukları kesin. Neden yarım kaldı acaba?
    Emeğinize teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence heykeltraşın başına bir şey gelmiş olmalı :(

      Sil
  6. Ne güzel bir müze ziyaretçi var mıydı? neden mi* sordum. Tire'de kent müzesini ziyaretçi vardı. Arkeolojide kimse yoktu.Sevgiler bilgiler için teşekkür.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah canım sormayın. Bu güzel müze ürkütecek kadar ıssızdı malesef :(
      Bu arada Tire ve Kula uzun zamandır aklımda.

      Sil
  7. Yazmadan geçemedim 'mermeri kumaş gibi işlemek' nasıl bir sabr ve emektir...
    İnsanın önünde durup bir kaç kez sapka çıkarası geliyor bu sanatçıların heykellerine canlanıp göz kırpacaklar diye de ödüm kopar aynı zaman da...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alemsin Merih. Arkadaşımın biri de Allah onlari tas etmis demisti :)

      Sil
  8. Ne güzel, hiç duymamıştımBurdur'da böyle güzel bir müze olduğunu.."ölmeden gidilecekler" listemde alsın yerini o zaman, Burdurlular ne kadar saklamaya çalışsalar da bizden, işte yakaladık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay Allah gecinden versin Elif. Bu yil bitmeden yapilacaklar listene al bence :)

      Sil
  9. İyi çalışmalar, Yaratıcı Düşünce'' ana fikrini anlatan kısa hikayemi okumak ve değerli yorumlarla katkıda bulunmak üzere sizi blogumda görmek isterim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazik davetiniz için ben teşekkür ederim.

      Sil
  10. Çok değerli bir paylaşım. Dürüst olmak gerekirse ben dahil olmak üzere müze kültürümüz yok. Etnografya müzeleri neyse de özellikle arkeoloji müzelerini ziyaret etmek için bir ön bilgi gerekiyor. Yoksa trene bakar gibi bakıyoruz taşlara. Gerçekten hakkını verecek düzeyde tarih ve sanat bilgimiz olsa tadına doyum olmaz müzelerin. Özellikle okul çağından itibaren bu yönde eğitilmeli çocuklar. O zaman müzelerimizin ve tarihi zenginliklerimizin kıymetini anlar, onları gözümüz gibi koruruz. Yıllar önce Bergama açık hava müzesine gitmiştik. Her taraf çöplüğe dönmüştü. Canımız yanarak hemen çıkarken onca yabancı turistlere bu halde nasıl kapılarını açtıklarını anlayamadık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı görüşlerinize katılmamak mümkün değil gerçekten. Fakat arkeoloji müzeleri dahil bir çok müze sizi genel anlamda bilgilendirip yönlendiriyor zaten. Eğer öyle olmasaydı hepsi sadece o alanda uzman olanlar için bir şey ifade ederdi ;) Laf aramızda ;
      Ben de bilmediğim, anlamadıklarım önünde durup, bakıp sadece hayal kuruyorum :))

      Sil
  11. Merhabalar Tülin Kardeşim.
    Bir iş dolayısıyla damadım ile birlikte Isparta'ya gitmiştik. İlk günü Burdur'da bir otelde geçirmiştik. Burdur'da böyle bir müze olduğundan haberim olsaydı, ben iş grubundan müsaade alarak bu güzel müzeyi ziyaret etmek isterdim. Gerçekten çok zengin ve çok güzel bir müzeymiş. Paylaşarak bizleri bu güzel müzeden haberdar ettiğiniz için çok teşekkür eder, emeğinize ve yüreğinize sağlık
    ve mutluluklar dilerim.

    O gün Burdur'da kaldığımız yörede tuhaf bir yanmış Tunçbilek kömür kokusu gibi bir koku hakimdi. Ben zannettim ki çevrede kömürle çalışan termik elektrik santralı var. Çevredekilere sorduğum da Burdur gölünden kaynaklanabileceğini söylemişlerdi.
    Bu güzel ve bilgilendirici paylaşımınızdan dolayı tekrar teşekkürlerimi sunuyorum. Allah'a emanet olun efendim, saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuz için teşekkürler.
      Dikerim yolunuz tekrar Burdur'a düşer :)
      Saygılar

      Sil
  12. Hiç duymamıştım ama çok güzel bir müzeymiş. Fani olduğumuzu hatırlattığı doğrudur müzelerin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  13. Epey büyük bir müzeye benziyor. Tülin abla maalesef müze sever bir toplum değiliz.

    YanıtlaSil