3 Nisan 2011 Pazar

Canım İstanbul






Ruhumu eritip de bir kalıbta dondurmuşlar,

Onu İstanbul deyip toprağa kondurmuşlar.

İçimde tüten bir şey;Hava,renk,eda,iklim;

O benim,zaman ,mekan,aşıp geçmiş sevgilim.

.........................................

İstanbul benim canım.

Vatanım da,vatanım...

İstanbul,

İstanbul...






.....................

Ana gibi yar olmaz,İstanbul gibi diyar.

Güleni şöyle dursun,ağlayanı bahtiyar.

.......................................





Canım İstanbul şiiri,Necip Fazıl Kısakürek den.

Fotoğraflar benden ;)


Mis kokulu bir fincan kahve eşliğinde

şiirin tamamını bulup okumanızı şiddetle öneriyorum.

Fotoğrafların devamını ise sizin çekmenizi yürekten diliyorum.

14 yorum:

  1. Canımsın kötü hava koşullarına rağmen iyi kaçamak yapmışsın hani, senin gözlerinle baktım Istanbul'a ...
    Yine gel, yine buluşalım, belki Piere Loti'ye de çıkarız, Eminönü de yaparız.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Tülin , İstanbullara gelmişsiniz , belli ki bolca gezmişsiniz ,güzel fotolar çekmişsiniz.Bilmiyorum halen buradamısınız...daha gezecek çok yer var , haberleşiriz;))

    YanıtlaSil
  3. Ben küskünüm İstanbul'a :( Bebekliğimin Kandillisine, çocukluğumun Teşvikiyesine, gençliğimin Leventine, ayrılığımın Ümraniyesine...........
    Hep sevdiğim, özlediğim detayları çekmişsin :(
    Neyyyyyyse !
    Senb döndün mü? Etkinlik için paket göndereceğim sana yarın...

    YanıtlaSil
  4. Süper :)İstanbul'da nefes almak bir başka :)

    YanıtlaSil
  5. Ben bu resimleri gorunce Istanbul'u ozledigimi hatirladim ama yasamak icin cok yorucu bir sehir. Tabii bir de Bogaz kismi var orasi bahar da geldigine gore erguvanlarla renklenmeye baslamistir.

    YanıtlaSil
  6. Ah Tülinciğim !Nedim 'in ''Bir taşına koca Acem mülkünü feda ettiği ''İstanbul'u gez gez doyamam...O'na yazılan şarkıların şiirlerin hepsi güzel,fotoğrafların şahane...Dileğine de aminnn!diyorum ...Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Canım Fiamma,kısmetse yine gelirim elbet.Bende bu aşk,sende bu dostluk oldukça...

    Nathalie,sadece 2 günlük ,kısacık bir ziyaretti.Bloğundaki mekanlardaydım.Aslında yorumlara not düşmüştüm senin için...Nasip??

    Döndüm Banu'cuğum.Şule ile çok çınlattık senin ve annenin kulaklarını.
    Küskünlüğüne gfelince;
    İnsan en çok en sevdiğinden yaralanır.Kırgınlığının altında İstanbul sevdası göz kırpıyor gibi.

    YanıtlaSil
  8. Haklısın Ülkü.Bambaşka.

    Nevin'ciğim,İstanbul erguvanlarını göstermedi ban.Hava soğuk ve yağmurluydu.Erguvanlar gecikmiş,bir dahaki sefere yakalarım diye umuyorum canım.

    Sevgiler Colette.
    Nedim in doğru sözüne ne denir?

    YanıtlaSil
  9. Tabelalarla binaları kirleteleri, surlara bina dayayanları atacaksın İstanbul'dan. Hak etmiyorlar orada yaşamayı:(

    YanıtlaSil
  10. Sadece onlarımı Sevgili Nedret?
    Benim liste daha uzun.Siz insaflı davranmışsınız.

    YanıtlaSil
  11. ne güzel fotoğrafla ablacığım, ellerine sağlık ne güzel iki gün de olsa iyi gelmiştir sana

    YanıtlaSil
  12. Ahh İstanbul ne çok özlemişim. Fotoğraflar yetmiyor İstanbul'a olan hasretimi dindirmeye. İstanbul'um gelmiş benim :) en kısa zamanda fotoğrafların devamı için İstanbul'a gitmeli, yarim İstanbul gel öpeyim gerdanından demeli :)

    YanıtlaSil
  13. Excellent photos of a very beautiful city. Your photos really capture the atmosphere of Istanbul.

    YanıtlaSil