3 Şubat 2013 Pazar

Cumartesi Gezileri

Gezi dediğime bakmayın siz.

Dağ bayır gezmek için daha çok vakit, daha sıcak bir hava lazım bana.
Sözünü ettiğim, yarım cumartesilere sığdırılmış sanat gezileri şimdilik.

Geçen yıllarda 
"Neşeli Cumartesilerim" başlığı altında yazardım gezi notlarımı. 

Hadi yine neşeli bir cumartesini yad edelim sizinle.
Yad edelim diyorum, çünkü bu sergilerin üzerinden iki hafta geçti bile.


 

 Fotoğraf sanatçısı Ali Öz ün;
Tarlabaşı "Ayıp Şehir" Fotoğraf Sergisi beni çok etkiledi. 

 Şimdiler kentsel dönüşüm yaşayan bu semte
80 li yıllarda annemle birlikte birilerini ziyaret için gitmiştik. 
O zaman da beni çok sarsmıştı o sokaklar.
Çok güzel, çok hüzünlü ve çok kimsesizdi yüz yıllık binalar.

Orada yaşayan her insan başlıbaşına bir roman kahramanı sanki.
Dinlediğim her hayat bir Yeşilçam Filmi.

Uzun, upuzun bir yazı olur anlatsam.
Lakin, uzun yazıları buraya değil "Mavi Kaplı" ya yazıyorum ben.
Hoş onu da yapmıyorum nicedir ya...





Diğer salonlardaki  resim, heykel sergilerini keyifle dolaştık.




Üstelik Nazım Hikmet Haftasıydı.



Bir kadere söz geçiremem, bir de saçlarıma :)

 Onun da, benim de saçlar hep asi, başıboş.
Tek ortak yanımız da bu galiba.
Ha, bir de memleket sevdamız.
Daha ne olsun!






Bu tablonun adı "Bir Kadım Bir Erkek"
Artık pardesü giyen erkekler daha mı az  ne?



Çalışmanın adı "Küresel Açlık" gibi bir şey di.
Hatırlamadım diye kızmayın, 
Küçüğüm hala nasıl anlatıldığını çözmeye çalışıyor bence baksanıza.





Bu salonların bir ruhu var sanki.
Sessizliğini, sizi gördüklerinizle başbaşa bırakışını hep sevmişimdir.



İşte, gezi sonu dinlenme mekanı.
Sanat Cafe.

Sandalyemde Frida yazıyormuş :)



Burada isteyen raflardan bir kitap alır okur,
isteyen mis kokulu kahvesini içer.

Bendeniz  ikisini birden.



Hafta sonunuz mutlu geçsin efendim.

Nacizane önerimdir ;
Kenarına, kıyısına "sanat" mutlaka dokunsun.


10 yorum:

  1. kesinlikle dokunsun.dokunsun ki herşey güzelleşsin,bakışlar güzel görsün,güzel duysun ve güzel söylesin diller.
    keyifle okudum postunu izledim resimlerini gitmiş kadar olmasam da gitmek arzusunu duydum teşekkürler paylaşım için sevgili tülin.keyifli pazarlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel! Birileri böyle yazınca çok seviniyorum.
      Gitme arzusu duymak...İstediğim bu zaten. Gitmeyi istemeniz. Hatta gidip benim gibi keyf almanız :)
      Sevgiler Alanay.

      Sil
  2. Sayende uzun zamandır zaman ayıramadığım sergi gezme açlığımı bir nebze de olsa doyurdun Tülincim, harikasın! bu bol fotoğraflı gezi için çok teşekkür ederim. Bu arada o kafe'de de aklım kaldı:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dur daha dünkü gezim var sırada canım.
      Gece de TSM konserine gittim ki...2,5 saat koro eşliğinde şarkı söyledim avaz avaz :)
      Sanat Cafe sizleri bekliyor efendim. Bir kahveli fotoğraf çekmemişim :(
      Bir dahakine artık. Özenip duruyorum senin kahveli masalara zaten.
      Bir de güzel revani yapmışsın....Off...

      Sil
  3. Resim öğretmeniyim,bunları izlemek hoşu paylaşım için teşekkürler :)
    banasa beklerim izleyicim olursanızda sevinirim,takipleşelim .)

    YanıtlaSil
  4. Dokunsun be arkadaşım.Sanatsız hayat çorak toprak gibi.Ruhsuz ,soluk.Pazarıma renk getirdin teşekkürler,sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Renkler hiç eksilmesin hayatından, hayatımızdan Canan.
      Sevgiler.

      Sil
  5. zaman dar, hava soğuk olsada bereketli ve güel bir gezi olmuş bence:)

    YanıtlaSil
  6. Tülin Hanımcım,
    Sergi için teşekkürler, devamını dilerim. İstanbul'dakileri int.ten izliyorum, hepsi yok tabiiki. Hele eski yapılar yaşanmışları anlatması yönünden çok kıymetli...
    sevgiler

    YanıtlaSil