13 Ocak 2022 Perşembe

Elma Ağacı Anneleri


Bu gece size kalbinizi ısıtacak bir şey anlatacağım.
Yaslanın arkanıza, çiçek olun :)

 Hani bir şey istersiniz ama çok istersiniz. 

Sonra hayalini kurarsınız. Olsa, şunu da yaparız, olsa bunu da dersiniz ya. Ben derim mesela.

Sonra bir sihirli değnek dokunur yavaştan ve hayaliniz gerçek olunca şaşırırsınız.  Sanki hayaller, hayal olsunlar diye kurulurlar. Gerçekleşince sevinmeye korkar insan. Neyse ki, geçip giden bir duygu bu. 

Bir hayal kurmuştum 3 yıl önce. Hani Serçev Engelsiz Meslek ve Anadolu Lise mizde  pandemi öncesi annelerle atölye çalışmaları başlatmıştım.

Tüm gün engelli çocuklarının ihtiyaçlarını giderebilmek için okulda bekleyen annelerimizin satış stantlarımız için tedarikçi olmaları konusunda eğitim veriyorduk. Sonra pandemi girdi hayatımıza. Okullar kapandı, eğitime ara verildi ama biz ara vermeden zoom toplantılar yaptık her hafta. 

Hayalim, hayalleri oldu bu güzel kadınların.  Kim neyi yapar, atölyemizin adı, logosu nasıl olur yazıp çizdim defalarca.

Sonunda geçtiğimiz Ekim ayında okulumuzdaki atölyemizi pek çoğu bağış olan malzemelerle kurduk.


O günden bu güne her hafta bazen bir bazen iki,üç gün annelerimiz ve gönüllü arkadaşlarımızla derneğimizin satış stantlarına ve @serçevelmaagacı için üretim yapıyoruz.



( Canımıniçi gönüllülerim ile )


( İşte bir iki eksikle üretim ekibimiz )

Böylece annelerimiz el sanatlarının rahatlatıcı etkisinden faydalanırken, diğer yandan becerilerini nakite çeviriyorlar.


Şimdilik küçük bir kooperatif gibiyiz ama hayallerimiz büyük. Sanal ortamda bir dükkan istedik, oldu. Şimdi gerçekte şipşirin bir atölye-mağaza istiyoruz. Biliyorum o da bir gün olacak inşallah. Kurumsal firmalara üretim yapmak istiyoruz. Üreten annelerimize kendi kişisel becerileri ile düzenli bir gelirleri olsun istiyoruz ve bunun için gerçekten çok çalışıyoruz.

Siz de bizim için isteyin lütfen. Çok ister ve çok çalışırsak neden olmasın değil mi?


Wayuu atölyesi yaptık bu işin duayeni Kadriye hoca ile bir gün.



Punch nakışını Meliha hocadan anında kaptık :)


Eldiven mi? Onu da ördük Mualla hocamızın gözetiminde görüyorsunuz.

Tüm hocalarımız ne zaman rica etsek koşa koşa geldiler sağolsunlar. Ne güzel insanlar var değil mi? Dünya o kadar da kötü değil yani. Korkutuyorlar bizi, inanmayın onu diyenlere siz.


Şşmdi, bizi instagram hesabımızdan takip eder misiniz? Orayı canlı tutmam gerekiyormuş. Evet evet, o da bana bakıyor çok anlarmışım gibi. Sen güzel yazarsın dediler. Ben de gazla çalıştığım için elimden geleni esirgemiyorum hali ile. Elimden gelene gülmeyin ama olur mu :))

Hadi şimdi elma ağacının altında buluşmaya gelin.

Adresimiz;

@serçevelmaagacı 



Her şey bu özel, bu güzel çocuklarımızın mutluluğu için.  Mutlu anne= Mutlu çocuk çünkü.

Daha çok anlatasım var ama telefondan post hazırlamaya hala alışamadım. Fotoğraflar istediğim yerde olamıyor bir türlü mesela.

Şimdi Minel ve ben size şeker gibi sevgilerimizi gönderiyoruz ❤️❤️

Mutlu kalın.





45 yorum:

  1. Ne kadar güzel haberler Tülin Hanım. Sizi yürekten takdir ediyorum. Dilerim her hayaliniz gerçek olsun. IG'i kullanmıyorum artık ama tanıdıklarıma takip ettireceğim. Yıldız yastıklara bayıldım, IG'den Orhun'un hesabından iletişime geçerim:)
    Kolaylıklar diliyorum siz. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Gerçekten tüm yorgunluklara değen bir iş oldu.
      Atölye günlerini iple çekiyorum. Onlar da yolumu gözlüyor biliyorum.
      Yastıklarımızı aslında yoğunluklu olarak bir kşi örüyor. O da gerçekten intiyaç sahibi ve bir engelli annesi aynı zamanda. Okulda temizlik görevlisi olarak asgari ücretle çalışan. Geceleri örüp atölye günleri gelip bırakıyor.
      Beğenilmeleri onu çok mutlu edecek :)

      Sil
  2. logo çok güzel olmuş :)
    iyi bir amaç için gönüllü olabilmek ne kadar güzeldir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serçev'in logosu ısırılmış bir elma şekeri olduğu için biz de tüm çocuklarımızı ifade etsin diye elma ağacı olduk.
      Gönüllülük bambaşka bir şey benim için. Herjesin kendisine yapacağı en güzel iyilik Ahmet Bey.

      Sil
  3. Merhabalar.
    Bu yaptıklarınız var ya, Allah indinde dini ritüellerin hepsinden daha kıymetlidir. Aslında İslam dininin şartı birdir. İnsanlara ve muhtaçlara yardım etmek. O da bizim klasik İslam'ın şartlarından biri olan zekat vermeye eş değerdir. Çünkü zekat müessesi doğru ve adaletli çalıştırılsa sıkıntı yok, ama maalesef öyle olmadığı için sizin gibi gönüllülere bu boşluğu doldurmak için ihtiyaç duyuluyor.

    Cenab-ı Allah, emeğinizi zayi etmesin ve gönlünüzden geçenlerin gerçekleşmesi için, yar ve yardımcınız olsun.

    Hepinizi can-ı gönülden, yürekten kutluyor; selam ve saygılarımı sunuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözlerim doldu okurken Recep Bey. Ben zaten bu işlerle çok uzun zamandır öyle huzurluyum ki. Kendime ait tüm sıkıntıları yok saydırıyor bu upraşlar. Hep diyorum, her iyilik kendimiz için aslında. O gönül huzuru ve sevinç için.
      Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Dilerim her güzel çaba, yerini bulsun. Hepimiz için.
      Saygılar.

      Sil
  4. İnstagram hesabını takibe aldım. Kolay gelsin :) Bu arada yıldık yastıklara bittim. Çok tatlı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Beyda.
      Yastıklara ben de bayılıyorum 😊

      Sil
  5. Tülin'im yakın takipçinizim. Bütün hayallerinize ve daha da ötesine ulaşacağnıza bütün kalbimle inanıyorım. Tüm ekibi kutluyorum. Çocuklarımızı öpüyorum. Dünyayı iyilik kurtaracak. Sevgilerimle :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yarın yine onlarlayım kısmetse Sibelcim. İleticem sevgilerini. Sen satın aldın ve çok beğendin diye bir kardanadam daha ördü adaşın :)
      Yarın oaylaşırım inşallah.
      Uğurlu geldin sen bize şeker şey ❤️

      Sil
    2. Cansınız sizz🙏😍❤️🤗

      Sil
  6. Hayata geçirilen hayaller ne büyük mutluluk kaynağı oluyor, tebrikler. :)
    Takibe aldım sizi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiz. Aklınızın, kalbinizin bir köşesinde saklayın bizi :)

      Sil
  7. Habaerler öyle güzel ki çok sevindim. :) Size bol takipçi diliyorum.
    Bir not: İnstagram hesabının isminde Türkçe karakter var. Direkt kopyala yaparak arayan biri erişim sağlayamayabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa.. bakayım ama ne yapılabilir bilmiyorum ki :(

      Teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  8. İnanmak başarmanın yarısıdır diye boşuna söylememişler .. can-I gönülden tebrik eder, başarılarınıza başarı katmanızı dilerim :)

    YanıtlaSil
  9. Ne güzel hayal... İyi ki gerçek olmuş Tülincim... Devamı çok mutlu gelsin... Gönüllerden gönüllere taşsın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah canım. Tüm çabamız o yönde.
      Sevgiler.

      Sil
  10. Tebrik ederim, instagramda takipteyim.

    YanıtlaSil
  11. instagram tabii izlerim, ayrıca bunu da duyurayım tabiii :) bu üretilenler satılıp hep çocuklar yararına kullanılcak demekki, yani geliri serçeve yine, ne güzel bir haber ve girişim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürker deep.
      Gelirin bir kısmı üreten anneye, bir kısmı derneğe canım. Yani hepsi çocuklar için yine :)

      Sil
  12. Selam, çok hoş bir blogunuz var takipteyim :). Rica etsem sizde bloguma bi göz atıp en altta bulunan 'Okuma Listene Ekle' kısmından blogumu takip eder misiniz ?

    YanıtlaSil
  13. Harikasınız hemen takip ediyorum 🙏

    YanıtlaSil
  14. Ne güzel gelişmeler bunlar Tülinciğim , Maşşallah...Ayağınıza taş değmesin , tüm işleriniz kolayca devam etsin inşallah 🌹💖

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seni de aramızda görmek isterim canım.
      Tam senlik işlerimiz var doğrusu :))

      Sil
  15. Tebrik ederim, çalışmalarınız çok güzel. Daha da büyürsünüz İnşallah. Emeğinize, gönlünüze sağlık. 😊

    YanıtlaSil
  16. İnstagramdan yazdım ama birde buradan yazayım. Malzeme bağışında bulunabilirim, Handanın bloğunda gördüm. ozlem32tr@yahoo.com adresine mail atarsanız adresinizi elimdeki fazla boncuklardan göndermek isterim. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne şekersiniz siz :))
      Cevap yazdım IG den.

      Sil
  17. Tek kelime ellerinize saglık varolun

    YanıtlaSil
  18. Ne güzel işler yapıyorsunuz. Yolunuz açık olsun.:)

    YanıtlaSil
  19. Böyle haberleri görmek o kadar güzel ki. Allah sizlere güç ve kuvvet versin. Yolunuz daima açık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolun. İnşallah her şey yolunda gitsin.

      Sil
  20. Tebrik ederim.

    Ne harika hayaller kurmuşsunuz, ne kadar anlamlı işler yapmışsınız. Başarılarınızın devamını dilerim.

    Tebrik ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Daha çok yolumuz var.

      Sil
  21. Başarılı çalışma çok güzel. Daha da büyümeniz dileğimle, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil