26 Mayıs 2011 Perşembe

Anne Böreği

Adı böyle bu böreğin.
Hiç bir böreğe benzemediği,
yemek kitaplarındaki başlıkların hiç birine uymadığı ve de benim annemin elllerinden çıktığı için böyle işte.
Bir de tepsisi yüzünden ..Annelerin mutfaklarında tepsiler,tavalar yeni alınmış gibi durmazlar hiç.Kararır,iyice ufalanır,temizlenir,matlaşır.Belki de bu yüzden içinde pişen daha bir lezzetli gelir damağa.
İşte her ne ise...?
Galiba 15 yıl falan oldu Nur Sultan'ın salçanın,reçellerin,tarhananın yapımını bana bırakalı.Hamur işlerinden el çekeli ise 5 yılı geçmiştir.Sonunda o nu mutfaklara döndüren torun sevgisi oldu.
Çok da iyi oldu :))

13 yorum:

  1. Nur Sultan' ın ellerine sağlık,öperim o güzel ellerinden. sen de devrolan işlerin hakkını ziyadesiyle veriyorsun, bunu atlamayalım lütfen

    YanıtlaSil
  2. Dün mutfağında bu böreği görünce devraldığım diğerleri için derin bir pişmanlık duydum Sevda .
    Öperim ben senin yerine :)

    YanıtlaSil
  3. Anneciğinin ellerine sağlık Ablacığım. Anneanneler babaanneler yaparsa daha tatlı oluyor herşey. Tabi anneler yapınca da :)

    Merih

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık annenin.ddiğin çok doğru acaba o güzel yemeklere tadını veren çok kullanılmış mutfak gereçlerimi?

    YanıtlaSil
  5. ey torun sen nelere kadirsin :)

    YanıtlaSil
  6. Your pie looks delicious, Tülın! I'd really like a piece for my lunch!

    YanıtlaSil
  7. Bayılırım böreğe ,hele ev yapımı olunca:) Çok çekici duruyor...
    Annenizin ellerine sağlık ama eminim siz de en az bunun kadar güzel yaparsınız.

    YanıtlaSil
  8. Merih,Sezo,mucize annem adına teşekkür ederim.
    Tadı görüntüsünden güzeldi valla.

    Thanks picnicfan.

    YanıtlaSil
  9. Hımmm çok lezzetli görünüyor, insan tarifini alır tamam yapma ama o resmi koyupta yarım bırakmak olur mu yani? Afiyet olsun hepinize, Nur sultan ın ellerine sağlık.Ben ce sıkca girsin mutfağa hem sen hem biz tariflerinden faydalanalım ne yapsak torunları mı salsak başına:)))

    YanıtlaSil
  10. Tülinim, torunlar söz konusu olunca nineler herşeyi yapıyorlar ve onların ellerinden çıkanlar bizimkilere benzemiyor, bir başka oluyor değil mi :)

    YanıtlaSil
  11. Tarifini biliyorum zaten fiamma.
    İstersen yazarım hayatım.

    Sorma Banu'cuğum.

    YanıtlaSil
  12. Ben de anne boregi istiyorum. Hatta dizinin dibinde butun borek tariflerini de ogreneyim istiyorum. Ellerine saglik Nur Sultan'in.

    YanıtlaSil