14 Ekim 2018 Pazar

Ayvalık Antikacıları




İyi ki gelmişim dediğim Ayvalık da pasajın adı benim içeriye süzülmeme yetti.
Kocaman paralarla opalinler, Bavyera kristalleri falan alabileceğimden değil de... 
Ne bileyim seviyorum geçmiş zaman tanıkları ile birlikte olmayı. Galiba onları toplayan, dizen, hepsinin hikayelerini bilen sahiplerini tanımayı daha çok :)


Tıpkı Bayan Maria gibi. Maria tatlı, tombul Gürcü bir kadın.Her objeyi kendi seçmiş, toplamış, getirmiş. Kocası Türkmüş. Fotoğrafının çekilmesini istemedi, ben de ısrar etmedim elbette.


Bu güzel yer ona ve eşine aitmiş. Biraz bilgim, biraz da koleksiyonerliğim mi etkiledi nedir?
Çalış sen burada, ne iyi olur. Dedi. Ben de içimden aynı şeyi söylemekle birlikte sadece teşekkür ettim. Tamam bazen tutuyor garipliğim, düşüyorum yola ama ... yok benim henüz prangalarımın tamamı kırılmamış arkadaşlar.


İşte bu duvarda beni uzun uzun konuşturan "dikiş yüksükleri"
Eh, bileyim bir şeyler değil mi? Bendekiler 1000 e yaklaştı söylemesi ayıp :))


Başka,


başka,


daha daha başka,


bir dolu dükkan.
Çok gezdim, çok dolaştım ve yoruldum.


Yemek için bir yer ararken bu bahçenin sağ yanındaki binalardan birinde bir açık kapıdan içeri
"kolay gelsiiin"le girdim.


Ankara dan bilirim, böyle dükkanlar Ulus da çok vardır ve tabiri caiz ise "eskici"dir.
Yani tam benlik! Aralarında her zaman istediğiniz gibi bir parça bulamasanız da "A! bu annemde vardı yada bu ne işe yarar?" diye sorup bilgilendiğiniz , duygulandığınız parçalara rastlama ihtimaliniz yüzde bir milyondur. Yukarıda görülen Yakup Bey, buranın sahibi. Ve burası öyle dükkan mükkan değil resmen adamcağızın mülkü imiş :)
 İyi de ben ne bileyim canım. Demir kapının parmaklıkları arasından bakıyordum, tam karşı duvarda yine bir kapı ama bu denize açılıyor. İçeride de bu eşyaları görünce daldım içeri. Önce kapı üzerinde tabela falan var mı diye baktım, yoktu. Olsundu. Böyle bir yer ancak ticarethane olurdu. Yok öyle değilmiş. Neyse ki müthiş bir akıl, inanılmaz bir bey efendilikle karşılaştım içeride. Türkiye'nin ilk makine üreticilerinden biri imiş Yakup Bey. Hatta ilk torna tezgahı, yorgun argın yemyeşil duruyor bir kenarda hala. Şimdi torunlarına istedikleri oyuncakları bunca malzemelerden seçtikleri ile farklı bir yorumla yine bu tezgahta yapıyormuş.


Onun ellerinde boynuz böyle güzel bir balık olmuş. Bana da sorup durdu.
Bu nedir biliyor musun? diye. Bildim, bildim hepsini :) Ben de az eskici değilim zaten.


Bu güzel tekne de her aksamı ile onun eseri imiş.
Ben de bir tekne yapsam böyle balık ağzı ve dişleri boyardım üzerine dedim :)
İşi var dedi. Dün geceki fırtına biraz hasar vermiş de.


Deniz yönünden bakınca bahçesi böyle küçücük bir yer.
Yan tarafta bir de dut ağacı vardı çıkmamış bu karede. Utanmasan altına bir sandalye atabilir miyim? diyeceğim bir ağaç.

*********



Yol üzerinde Burhaniye de Uçak Restoran'ı da gördüm.
"Uçak zaten içinde yemek yenen bir araç, farkı olsa olsa bunun tekerleklerinin yere temas ediyor olmasıdır " diye düşündüm. Yalnız şöyle bir şey var, yirmili yaşlarımda "uçaklardan uzak dur" diyen el okuyucusu biri yüzünden geliştirdiğime inandığım fobimi daha önce kafama neredeyse bir şişe pasiflora dikmeden kendisini görseydim. İçinde oturur, yemeğimi yerken korkumu da yenerdim belki... A! Ne çok yazdım ya :)

Bakın "sizi özledim" derken doğru söylüyormuşum değil mi?

26 yorum:

  1. Ne güzel böyle plansız yola çıkmak, kendini antika dükkânlarında bulmak. Sevgiler Tülin Hanım. Keyfiniz bol olsun.

    YanıtlaSil
  2. Sevgiler canım.
    Biliyorum siz de çok gezdiniz , paylaştınız. İlk fırsatta okumak için sabırsızlanıyorum.
    Size de bol keyifler.

    YanıtlaSil
  3. ruhumuz eskici, öyle üstünkörü bakıp da çıkamayız bu mekanlardan... :))) algıda seçicilik yapıp alakasız dükkanlara bodoslama dalmak bende de var... neyse kş şyşlere denk geliyoruz hep... :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada olmanız ne güzel! Oralarda aklıma geldiniz. Kırda, dağda, bayırda... öyle bir sepet alayım dedim kendime. Sizinki gibi :)

      Sil
  4. Birkaç yıl önce neredeyse hepsini gezmek fırsatı bulmuştum. Oralarda çektiğim kareleri de bazı yazılarımda yayınlamıştım. Yeniden yazınızda rastlamak büyük mutluluk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek çoğumuz ayni pencerelerden bakıyoruz hayata. O yüzden burada da buluyoruz benzerlerimizi.
      Ziyaret ve yorum için teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Ayyy, ne keyifli olmuş :)

    Ben ilk uçağa bindiğimde meğer çok kötü bir hava varmış, herkesin beti benzi atmış ama bana çaktırmamaya çalışmışlar. Bense amaaan uçağın da minibüsten farkı yokmuş demiştim. Niyeyse hiç korkmam havada, sallandıkça hoşuma gider :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık ben de korkmuyorum :) yani " hiç " değilse de "çok" kotkmuyorum.
      Bak sen yanımda ol, hiç korkmam.
      Konuşurken anlamam bile indim mi, bindim mi :))

      Sil
  6. Ne varsa eskilerde var...Her şey çok güzelmiş...

    YanıtlaSil
  7. Akılınızda bulunsun yaz sezonunda o ara sokaklara Cumartesi günleri antika pazarı açılıyor. Ne ararsan oluyor o pazarda...

    İyi ki gelmişsiniz, gezmişsiniz ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A! Süpermiş :)
      Nasipse gelecek yaza inşallah. Siz de iyi ki buraya uğradınız, yazdınız.
      Çok teşekkür ederim.

      Sil
  8. Ayvalık'ta antika cevherinde haberim yoktu. Hepsini tek tek keşfetmek isterim. Paylaşımınız ve ilham kaynağınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaretiniz ve yorumunuz için ben teşekkür ederim.
      Yine beklerim :)

      Sil
  9. Ayvalık'a gitmek için bir neden daha:) çok teşekkürler bilgiler için.

    YanıtlaSil
  10. Biz de özlemişiz, tatlı talı anlatışlarını, içini döküşlerini, camın bu tarafından verdiğim cevapları duyar gibi konuyu bağlayışlarını..selam olsun, bolca da öpücük..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohhh... Aldım kalbime sakladım o mis kokulu sevgileri.
      Anlatıma gelince, hakikaten "ben" olmaya çalışıyorum ve sizinle sohbet ediyorum :))

      Samimi sevgilerimle.

      Sil
  11. Ben de seviyorum böyle eskici dükkanlarını gezmeyi, nostaljik bişiler görmeyi. Ancak İstanbul'da eskici diyen geçen dükkanlar artık yeni eşyaları eski diye satmaya çalışıyorlar :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her yerde oluyor böyle can sıkıcı şeyler. Ama ben hemen söylüyorum.
      Gezmek ve görmenin sonunda bir filtre oluşuyor bizlerde değil mi Gamze'ciğim

      Sil
  12. Gözümüz gönlmuz açıldı. Inşallah gitme fırsatımız olur.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Ne güzel seyler bak bak bitmez 😊

    YanıtlaSil
  14. Yaşadığınız keyfi biz okurken hissttik. Bazen böyle plansız programsız gitmek lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygumun geçmesi ne güzel. Yazarken, konuşurken, yaşarken " ben" olmaya çalışıyorum ya, oluyor dmek ki.

      Sil