18 Ocak 2014 Cumartesi

Yazmak Hiç Aklımda Yoktu

Bugün yazmak, paylaşmak hiç aklımda yoktu gerçekten.
Sebebi  bu güneşli cumartesi olsa gerek,

belki yıllar öncesinden, yollar ötesinden gelen bu fotoğraf,


ya da bu şiir  ;

YARADANA MEKTUPLAR - BEDRİ RAHMİ EYÜBOĞLU
Şiirler

Yıldızların, çivilediğin yerdeler,
Bulutların, eksik olmasınlar,
Hep ayni minval üzere, senden gelip sana giderler.

Güneşin böler günlerimizi
Bir portakal gibi ortasından ikiye
Yarısını kulların yer, yarısını geceler.

Denizlerin senin elinle doldurduğun kasede çalkalanmaktadırlar
Ne bir damla artmış, ne bir damla eksilmişlerdir.

Dağların bizim ayağımıza çok bol geldi;
Onları bir defa bile giyen olmadı.
Daha dün elinden çıkmış gibi hepsi yepyeni
Şimdilik eskiyen bir şey varsa ömrümüzdür!

Sorup duruyoruz:
Niçin nüfus kütüklerinde her gün yeni bir isim,
Kitaplarda yeni bir kahraman?
Biz ölen ağaçları yontup
Gemilerimize direk yapıyoruz
Bizim canlarımızı alan acep onlarla ne yapar?

Saksılarda hep aynı karanfiller açıyor Tanrım.
Niçin, biz bir defa doğuyoruz?






Mutlu bir hafta sonu dileğimle, herkese.

12 yorum:

  1. Sana da mutlu, çoook neşeli bir hafta sonu diliyorum ben de..

    YanıtlaSil
  2. ah tül ahhhh fotoğraftaki o çocuğun 26 yıl sonraki halinin yanından üstelik istanbuldan henüz dönmüşken oldumu şimdi bu paylaşımla karşılaşmak??? yıldızlar çivilendiği yerdeler denizler dolduruldukları kasede..SEN benim doğduğum şehirdesin BEN senin büyüdüğün kentde!!!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama hala aynı şiirleri okuyup, aynı mısralara takılıyoruz. Aynı şarkılarda doluyor gözpınarlarımız. Anladım, yıldızlar gibi, bizde birbirimizin hayatlarına çivilenmişiz Gül.

      Sil
  3. Ah arkadaşım aahhhh,saksılarda hep aynı karanfiller açarken niçin biz bir defa doğuyoruz?...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmem ki...Kararlayanın vardır bir bildiği diyorum canım.

      Sil
  4. Buradaki herşey çok duygulu, senin gibi:)

    YanıtlaSil
  5. Günaydın Tülincim
    Sorup duruyoruz:
    Niçin nüfus kütüklerinde her gün yeni bir isim,
    Kitaplarda yeni bir kahraman?
    Biz ölen ağaçları yontup
    Gemilerimize direk yapıyoruz
    Bizim canlarımızı alan acep onlarla ne yapar?

    Saksılarda hep aynı karanfiller açıyor Tanrım.
    Niçin, biz bir defa doğuyoruz

    Bayıldım bu sözlere Nihayet tadilat bitti kolilerin arasında buda bitti bundan sonrası kolay diye kendini motive eden yorgun ama mutlu bir kadın var:))
    Yakında tadilat maceralarımla karşınızdayım Selam ve Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. "Yıldızların, çivilediğin yerdeler,
    Bulutların, eksik olmasınlar,
    Hep ayni minval üzere, senden gelip sana giderler."
    O'ndan gelip O'na gidiyoruz biz de sadece yıldızlar gibi çivilenmemişiz savruluyoruz rüzgarında...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O rüzgar seni de benim doğdum şehre savurdu Yeşim. Ben hangi dağın tepesine çıkıp beklesem de beni de oralara savursa. Ankara bazen basıyor bana da...

      Sil