13 Eylül 2019 Cuma

Mavi Kütüphane, Bizim Kütüphane


                                                ( kütüphane görsellerinden ve de hayallerimden alıntıdır)

                                                   


Bilmem biliyor musunuz,
12 yıldır yazları Altınoluk-Küçükkuyu arasında, Kaz Dağlarının eteği, Midilli Adası'nın tam karşısında, Edremit Körfezi'nin kıyıcığında bir yerlerdeki Küçük Ev'imdeyim. Son üç yazdır daha uzun süre kalabiliyorum orada. Öncesinde iş, güç, sorumluluklarım Ankara dan en fazla on, on beş gün ayrı kalmama izin veriyordu.  Tüm bu yıllar içinde sadece bu yaz genel kurul toplantısına katıldım ve 250 hanelik site sakinlerine yukarıda yer alan bildiriyi dağıttım.

Nedense topluluk görünce başıma bir iş açmadan duramıyorum. Doktorum bu durumda aileme "kendi haline bırakın" demiş olmalı diye düşünüyorum ;) Çünkü kimse bana sen n'apıyosun demiyor.

Sonra bu ilan, küçük gönüllüler sayesinde diğer evlere, plajda güneşlenenlere, kafe de tavla oynayanlara, okeye dördüncü arayanlara, boş boş bakanlara, denizden çıkanlara, olmadı balık tutanlara, velhasılı gelene geçene dağıtıldı.  Soyunma kabinlerinin kapılarına, sahildeki büfenin dondurma dolabının camına, markete, manava, daha bir çok yere asıldı.

Okuyan hiç kimse bu de nedir? Hangi aklıevvelin işidir? demedi inanın.
Hatta Ankara'ya dönmeden bir gün önce bakkalımız yolumu çevirip bir tek, evet sadece bir tane kitap tutuşturdu elime. Biri sizin kütüphane için bıraktı dedi. Gözlerim doldu, içim bir hoş oldu teşekkür ederken. Kader gayrete aşıktır derler ya bakalım benim gayretim gelecek yaz sitemizi ve faydalanmak isteyen tüm komşu siteleri bir kütüphane ile buluşturabilecek mi?

Katkı sağladıklarım sayılmazsa bu benim hayata geçen 3. kütüphane projem olacak.
Doğrusu yazarken bile keyif veriyor kalbime :)
Biri Manisa Akhisar da bir İÖO idi.  Diğeri Edremit Kızılay Huzurevi'ne kurduğumuz kütüphane.


Şimdi öncelikle yaz günleri ellerinden telefon, tablet düşmeyen çocuklarımız, sıkıntıdan ne yapacağını bilmeyen büyükler için sitemizde bir kütüphane hayalim var.
Bir tek çocuğumuza kitap okuma zevkini verebilirsem yetecek sanki.
Bu yüzden sizlerden kitaplarınıza bir göz atmanızı, onlardan vedalaşabileceklerinizi 
Mavi Kütüphane'ye bağışlamanızı rica edeceğim.
Olmadı mı? sosyal medya hesaplarınızda duyursanız da yeter. 
Maksat bu güzel işin bir ucundan tutmuş olun. Yardımlarınız olmadan başaramam ki. 


Ben kütüphanemden bu kitapları ayırmıştım. 
Bazıları vaktinde satın aldıklarım, bazıları bana hediye edilmiş kitaplar.
Evet, artık hatıralardan vazgeçebiliyorum. Biraz zor alıştım bu duruma ama başardım sonunda.
Allah izin verirse gelecek yaz çevrede bilinen, kullanılan çok güzel bir kütüphanemiz olacak.
Ben umutluyum. Ya siz?



Bu arada bütün bir seneyi orada geçiren ailelerimiz için kütüphanemiz kış aylarında da açık. 
Çünkü henüz yönetim bürosunda bir duvardayız. Kitaplığımız, kitap raflarımız falan da yok. 
Zamanla kapı önüne konmuş vitrin, büfe parçalarının kapaklarını çıkarıp  kitaplık olarak kullanıyoruz. Ben böyle olmasını, böyle kalmasını daha çok sevdim aslında :)


Eğer sizin de kitap bağışınız olursa yazın bana, adres anında sizde.
Bildiri de telefon numaram var nasılsa ;=) 
Hem aklınızda olsun PTT Kargo kitaplar için %50 indirim uyguluyor.

Bu hafta gidip bir de kitap mührü yaptırayım diyorum.
Ne dersiniz?



30 yorum:

  1. Çok güzel bir teşebbüs, tebrikler. İnsanları okumaya teşvik eden her hareket kutsaldır. Bu aralar çevremdeki insanlara dağıtıyorum okuduklarımı ben de. Okur okumaz geri getiririm diyenlerden dönüş olmuyor daha ziyade. Kitap almaya herkesin gücü yok. Bu nedenle aynı kitap defalarca okunmalı ki azami fayda sağlansın, beyinlerdeki örümcekler dağılsın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dönmeyen kitaplarımla ben de bir kütüphane daha kurardım gerçekten :) Bazı kitaplar tez canlı insanlar gibi. Kaderlerinde gezmek var bence.

      Sil
  2. Tülin seni kutlarım çok güzel bir proje. Akhisar benim memleketim neresinde kurdunuz. Ekim başı Akhisardayım. Kitaplığı da düzenleme yapayım. Haberleşelim İmeal adresim.zehrakonukman@gmail.com sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kütüphane yalnış hatırlamıyorsam 2008 yılında hayata geçti. O yıllarda bir kardeş edinmiştik o okuldan. Kağan adlı bir erkek çocuk. Uzun zaman mektuplaştık. Sonra Türkçe öğretmeni yazmıştı en son. Onları saklıyorum hala. Bulup tekrar okusam, ok,ulun adını ve çocuğumuzun soyadını bulsam onlara ulaşmama belki yardımcı olursunuz... ne çok sevinirim .

      Sil
  3. Güzel bir etkinlik...tebrikler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin buraya tekrar gelmenizde öyle :) Sevgiler

      Sil
  4. Okumaya teşvfik eden insan görünce ne kadar mutlu oluyorum bir bilseniz. Çocuklara okuma alışkanlığı kazandırmak hiç zor bir şey değil, mühim olan örnek olmak. Sürekli değişen, farklı konulara sahip kitapların bir yerde toplanması çok iyi olurdu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha çok çocuk kitapları istiyorum o yüzden Aybüke. Şimdiden epey kitabımız oldu. Ben oradan ayrılırken 100 kadar vardı. Ne yazık çok azı çocuk kitabı ama :( Çabalarım orayı 1000 kitaplık bir hazine sandığına çevirene kadar sürecek inşallah.

      Sil
  5. Seni çok seviyorum,seni okumayı da seviyorum ama bak arkadaşın yavaş yavaş yaşlanıyor olmalı ki giremiyorum cepten yazıları😔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sevilmeyi seviyorum herkes gibi :))
      Yaşlılık mı? O ne ki?

      Sil
  6. Güzel bir faaliyet.Umarım başarılı olur.Bizim yazlık sitede de bir lokal ve kitaplık bölümü kurulmuştu.Çocukları zamanımızda kütüphanelere çekmek zor ,diye düşünüyorum.Bizler gibi değiller.Ama tabii bir tanesi için bile olsa güzel olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim ayrıca çocuklara kitap okutturacak sinsi planlarım da var ama ; ))

      Sil
  7. Süper bir fikir Tülin Hanım ya gerçekten tebrikler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Bence de iyi olacak inşallah !

      Sil
  8. Ne güzel fikir, yüreğine sağlık..ben de biriktikçe 2.el kitap işi yapanlara veriyordum, ücretsiz..Bir kütüphane oluşturmak gibisi var mı ama? Bakayım biraz, eş dosttan biraz çocuk kitabı bulabilirsem?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuk, büyük ne varsa artık Elif'ciğim. Hatta dergiler... Atlas, Tarih ve şimdi aklıma gelmeyenler. Ne güzeldir onlar.

      Sil
  9. Nasıl güzel bir fikir, nasıl güzel bir emek.. Mavi Kütüphane umarım birçok kalbe dokunur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah, kitaplar biriksin, raflar dolsun bir... Orada atölye çalışmaları bile yaparım ben. Herkes kitaplara yakın olsun diye.

      Sil
  10. Yine güzel bir sorumluluk projesine imza atıyorsun Tülin Abla, harikasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol tatlım, birileri benim yerime geziyor nasılsa ;) Ben de okuyup gezmiş kadar oluyorum işte.

      Sil
  11. harikasınız. biz de burada bi köy okulu için topladık. kitap sevgisi bambaşka.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes kalbinde bu sevgiyi yaşatsa, dünya çok daha güzel bir olurdu değil mi?

      Sil
  12. aferin sanaaa, kim tutar seniiii hihihi :)

    YanıtlaSil
  13. Güzel bir fikir , hayırlı olsun :)

    YanıtlaSil
  14. Yanıtlar
    1. Canııım :) Her şeyi harika insanlarla yürütmeye çalışıyorum. O yüzden öyle görünüyordur ;)

      Sil