18 Şubat 2011 Cuma

Adını Bilmediklerim





Bu şey leri seviyorum.
Bana çocukluğumda hac dan dönenlere yapılan ziyaretleri hatırlatıyor.
İçinde gül yağı olan bu kutular zemzem ikramından sonra misafirlere tek tek dolaştırılır,
üzerindeki yuvalardan parmaklara gelen gül kokusu koklanır,boyna sürülürdü.
Bazen bir iki de göz yaşı dökülürdü.
Bu kutuların bir adı olmalı,ama ben bilmiyorum.
Bu yüzden onlara ' şey ' diyorum.
İşte bu şey lerin küçük olanı kayınvalidemin ailesinden.
Diğer ikisini antikacılar çarşısından almıştım.
Üzerinde poz verdikleri pudra pembesi örtüyü de ben boyamıştım.
Sarı güller...Annemin en sevdiği.
İnsanın sevdiğinin sevdiği ,gözüne hep güzel mi görünür?

12 yorum:

  1. yanılmıyorsam ismi enfiye kutusu banada dedemin hacdan gelişini hatırlattı dedecim nur içinde yat

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir hatıra,değerli objeler...Örtü de çok güzelmiş,ellerinize sağlık...İyi haftasonları...

    YanıtlaSil
  3. Bilmem ki adsız yorumcum.
    Hani bunların içi gülyağı emdirilmiş bir tür pamukla dolu ya...Sanki başka bir ismi olmalıymış gibi geliyor bana.

    Teşekkürler ,Sana da güzel bir haftasonu olsun baykuşgözüyle :)

    YanıtlaSil
  4. Ben hiç görmemişim bunları.Ne kadar ilginçmiş.Örtüye bayıldım.Senin çıkında daha neler var ablacığım?

    YanıtlaSil
  5. Cok zarifler gercekten. Bulunduklari yere güzellik katiyorlar. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Ooo...Daha neler var neler Nazan.
    Bekle ve gör demişler değil mi?
    Şaka bir yana ben de şaşıyorum toparladıkça.
    Blog sahibi olmak biraz kendine kendini anlatmak gibi,sahip olduğun güzellikleri gösterirken görmek aynı zamanda.
    Bunu yorumları okurken öyle iyi anlıyorum ki..

    YanıtlaSil
  7. Teşekkür ederim Nesrin.

    YanıtlaSil
  8. Tülinciğim ben de bunu enfiye kutusu diye biliyorum ama belki zaman içinde o amaçlada kullanılıyor olabilir. Güldanlık boynu ince uzun bir şey. İşlevi ne olursa olsun çok güzeller...

    YanıtlaSil
  9. Tülinim, kimbilir kimlerin elleri değdi bunlara, dile gelseler ne hikayeler anlatırlar...
    Mailimi aldın mı?

    YanıtlaSil
  10. Sevgili fiamma
    güldanlık,bizim gülebdan olmasın?Geçen yıllarda Beypazarından bir tane almıştım.Hatta fotoğrafda vardı blogda...odur,o.

    Evet Banu cam,bazen bunları düşünürken göğsüm sıkışıyor benim.
    Yok,mail lerime bakmadım ne zamandır...Dur gidip bakayım..

    YanıtlaSil
  11. Yıllar öncesinde bir görüntü daha ne zamandır görmemiştim onlardan.

    Başta bende adını hatırlayamadım. Nette araştırdım ve buldum.

    Adı ''Misk Kutusu''. Şimdilerde kokuluk diye de satılıyor. Tabi antika olarak.

    Sevgiler
    <:))

    YanıtlaSil
  12. Sevgiler mayrı.Misk kutusu ha?
    Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil