22 Şubat 2011 Salı

Hayme Ana (Haymana)






Hititler M.Ö 2000 yıllarında gelip yerleşmişler ya,
benim bulmam biraz zaman aldı bu şirin ilçeyi.
Vaktiyle amansız hastalığının çaresini buradaki şifalı sularda bulan bir Osmanlı Sultanının annesi ,Hayme Ana dan adını aldığını anlatmıştı rehberimiz.
Dört yıl kadar önce arkadaşımla bir gezi programında gidip konaklamıştık bir güzel.
Şifalı sularında yorgunluk atıp,bembeyaz karlı bir sabaha uyanmıştık.
Ne güzel insanın apansız kapısını çalıp,
'Hadi,gidiyoruz' diyen bir arkadaşa sahip olması.
Ne güzel böyle bir ülkenin insanı olmak.
Hepinizin kapısını çalıp,'hadi,gidiyoruz' diyemeyeceğim elbette.
Ama,varsayın ki çaldım..
Varsayın ki yollardayız birlikte.
Hayat zaten sanrılardan ibaret değil mi dostlar?

8 yorum:

  1. Haymana'nın isminin nereden geldiğini bilmiyordum,sayende öğrendim Tülin abla..Biz geçen sene Doktorun oteline gitmiştik.

    YanıtlaSil
  2. O ince uzun yol hangi köye çıkar acep?Çalsak birinin kapısını''Tanrı misafiriyiz geldik ''desek...Bu fotolar bende böylesi duygular uyandırdı işte...

    YanıtlaSil
  3. Yazılı kaynaklarda bulamadım ben de Nazan.
    Bildiklerimi int.de doğrulamak için bakıyorum yazı yazırladığımda.
    Bu sadece dilden dile geçmiş bir öykü.
    Benim hoşuma gidiyor böyle hikayeler.

    YanıtlaSil
  4. Orda bir köy var uzakta Colette.
    O fotoğrafları kaldımız odanın penceresinden çekmiştim.
    Bütün gece fıtına vardı ve sonrası tipi.Zar zor yola çıkabilmiştik.

    YanıtlaSil
  5. Yine yeni bir bilgi daha ekledim kendime harikasın ablacığım :) iyi ki varsın.

    YanıtlaSil
  6. Sen de iyi ki varsın Yeşim.
    Teşekkür ederim canım.

    YanıtlaSil
  7. collette o ince uzun yol benim köyüme çıkar ismi oyaca ben gerçi köyde değilim ama köyümün insanına kime tanrı misafiriyim desen seni buyur eder
    tülincim benden önce davranıp ilçemizi tanıttığın için teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. Köyünün ismine de bayıldım ev günlüğü.

    YanıtlaSil