17 Şubat 2011 Perşembe

55.Sayfa-Kitap Mimi





Yeşim (ojeli parmaklar) kitap mim i göndermiş bana.
Kitaplığından bir kitap seçiyor,55.sayfada yazanları paylaşıyorsun.
Ben S.Eyüboğlu'nun yayına hazırladığı,
36 yıl önce okul harçlıklarımı biriktirerek aldığım günü dün gibi hatırladığım
YUNUS EMRE kitabımı seçtim.
Çok uzun zamandır elime almamıştım.
Sararmş sayfaların arasından kimbilir hangi baharda kuruttuğum kır çiçekleri çıktı .
55.Sayfada ise çok sevdiğim dörtlüklerinden biri var;
Çalış,kazan,ye,yedir,
Bir gönül ele getir.
Yüz kabeden yeğrektir,
Bir gönül ziyareti.
Sayfanın başında şöyle yazıyor;
Yunus'ta dervişlik ayağı yerden kesilmeyen,yalancılar,yobazlar,sahte peygamberlerle savaşan bir bilgeliktir,bir köşeye çekilip etliye sütlüye karışmayan bir uysallık,uyduluk,neme lazımcılık değil.
Yunus'u ve dervişiliği böyle sananlar iyi dinlesinler şunları:
..............
Haram ile hamir tuttu dünyayı
Fesat işler gören kıymetli oldu.
Peygamber yerine geçen hocalar
Bu halkın başına zahmetli oldu.
Fakirler miskinlikten çekti elin
Gönüller yıkuben heybetli oldu.
.................
Bizim bugün dile getiremediklerimizi yüzyıllar önce söylemiş Yunus Emre.
Bu benim ilk mimim.
Eee...Yeşim,oldu mu dersin ?
Az daha unutuyordum,ben de sevgili colette 'i ebeliyorum :)

7 yorum:

  1. Harikasın ablacığım bayıldımm. Nasıl güzel bir kitap seçmişsin :) ve Yunus ne güzel yazmış. Ne yazık ki bugün için bile hala geçerli yazdıkları. Bugünleri görseydi ne derdi ki Yunus?

    YanıtlaSil
  2. Bir şey diyemezdi bence Yeşim.
    Kesin Ergenekon dan içerde olurdu çünkü.

    YanıtlaSil
  3. En kısa zamanda yanıtlarım canım.Konu kitapsa zaman yaratırım elbet :)

    YanıtlaSil
  4. O zaman demokrasi ve hoşgörü daha fazlaymış Tülinciğim ki Yunus bunları yazabilmiş:))

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ederim colette.

    Geçen yüzlerce yılı düşününce,ne oldu da değişti her şey diyor insan fiamma.

    YanıtlaSil
  6. tüin abla çok tembel oldum resimleri atamadım daha sana ama muştaki arkadaşın basında http://www.musovasi.com/guncel/Ev-Ortami-gibi-Yurt-7320.htm belki ilgini çeker..nagice

    YanıtlaSil
  7. Hemen baktım ve çok duygulandım Nagihan.Teşekkür ederim.
    Senin fotoğrafları bekliyorum burada paylaşmak için.

    YanıtlaSil