7 Şubat 2011 Pazartesi

Karaca Bey Camii

Bana,
Bir sığınağın var mı?Diye sorsanız eğer, hiç tereddüt etmeden,
Evet,bir camiinin serin loşluğu derdim.


Küçük bir kız çocuğu iken,ninemin elinden sımsıkı tutarak her cuma ziyaret ettiğim Eyüp Sultan benim çocuk telaşlarımın bir süreliğine durduğu yerdi.
Büyüklere has o dinginlik usulca beni de sarar,kocaman serinlikte efsunlu bir sesten hiç susmayan Kur-an ı dinlerdik.
O mekanda her şeyin başka olması gerektiğini bilirdi çocuk aklım.
Düzgün oturmalı,konuşmamalı ,ki benim için en zoru buydu,nineciğim
-hadi artık.Diyene kadar beklemeliydim.Sonrasında Hazret in sandukasının ayak ucunda,parmaklıkların önünde birlikte dua ederdik.


Ben bugün de gittiğim her yerde camileri ziyaret ederim.
En çok sokak aralarında,cemaati birbirine ahbap,küçük,tarihi camileri severim.

Hacettepe Üni. Hast.nin arka tarafında Karaca Bey Cami var.
Bahçesinde Karaca Beyin ve oğullarının sonsuz ikametgahı olan bir küçük yapı .
Geçerken ziyaret ettiğim,serin loşluğuna sığındığım.
Zamanla tanıdık olduğum,alıştığım.Uzun zaman uğramadığımda özlediğim.

Sanıyorum her birimizin gönlünde böyle gizli sığınakları vardır.

6 yorum:

  1. demek ki gelecek hafta www.gezinim.com da yazacağım yazıyı çok seveceksiniz ...
    ziyaretlerinizi özledim blogumda görmek mutlu eder beni

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler moon.Uğrarım elbet.
    Ne güzel şey birinin yolunuzu gözlemesi..

    YanıtlaSil
  3. Minik cezvem benim yine nerelere gitmişsin böyle,ne güzel de anlatmışsın, ahh yanında olmak vardı diye iç geçirdim:)

    YanıtlaSil
  4. Olur belki bir gün fiamma..??

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel bir sığınak. Benim yok böyle bir sığanığım ve ben şimdi farkettim eksikliğini. Seni okurken ne kadar eksik olduğumu fark ediyorum ablacığım. İyi ki varsın, bana nasıl biri olmak istediğimi hatırlatıyorsun :)

    YanıtlaSil
  6. SEN DE BENİ ŞIMARTIYORSUN YEŞİM.
    ZATEN ŞIMARMAYA MEYİLLİ BİR YAPIM VARDIR,BAK SONRA SÖYLEMEDİ DEME.

    YanıtlaSil