3 Ocak 2011 Pazartesi

% 3

M.Tuğrul Cankurt,geçirdiği bir kaza sonucu
vucudunun sadece %3 ünü hareket ettirebilen bir resim öğretmeni.
Geçtiğimiz günlerde ÇSM de bir sergisini hayret ve takdirle gezmiştim.
Aynı merkezde Engelliler Haftası Etkinlikleri kapsamında bir çok çalışma vardı.
Gerçek engelin ne olduğunu uzun uzun düşünmek gerektiğini anlatan.


Halide Edip'in Mor Salkımlı Ev romanının eski baskılarından birinin kapağında
böyle bir resim vardı.
Resim aklımda ama kitabım kayıp .


Ben tuttum bu fikri.
Kesme tahtası üzerine çalışılmış.
Ayna üzerine keçe...Güzel olmuş değil mi?



Evet,kültür-sanat engel tanımıyor gerçekten.
Ben bu güzellikleri seyrederken konser salonundan görme engelli gençlerin yaptığı güzelim müzik yayılıyordu koridorlara,merdivenlere...En çok da kalbimize.

5 yorum:

  1. çok güzel bir sergiymiş, keşke biizmde burlarda yapılsada gidebilsek

    YanıtlaSil
  2. Şükredecek ne çok şeye sahip olduğumu, ama ne kadar az şükrettiğimi düşündüm...
    Yapanların ellerine, bizi bu güzelliklerden sebeplendiren Ablacığımın gönlüne sağlık...
    Merih

    YanıtlaSil
  3. Evet,Yetenek'ciğim,her şehirde olamlı,hatta insanın yaşadığı her yerde.

    YanıtlaSil
  4. Aynı şeyi düşünmüştüm sergiyi gezerken Merih.
    Hatta biraz da hicap duydum halimden.

    YanıtlaSil
  5. İnsan isterse her engeli aşabilir. Bu sergi en güzel kanıtı :) Aslında bizi engelleyen yine biziz. Kafamızdaki engellerin yıkıldığı bir yıl diliyorum hepimize.

    YanıtlaSil